شناسهٔ خبر: 172487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان:

نصب حفاظ ایمنی و اجرای روشنایی در راه‌های اصفهان

ارتقاء ایمنی راه های استان اصفهان با نصب حفاظ ایمنی و اجرای روشنایی رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از ارتقای ایمنی راه های استان اصفهان با نصب حفاظ ایمنی و اجرای روشنایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدحسن محمدزمانی رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: پرو‍ژه نصب حفاظ بتنی مفصلی بین دو باند محورهای آزادراه ذوب‌آهن، اصفهان-نایین و پلیس‌راه-دیزیچه در دست اجرا است.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تشریح کرد: پروژه خرید و نصب نیوجرسی در محور اصفهان-نایین محدوده پل دره‌شوری تا جیلان‌آباد به طول ۵ کیلومتر در حال اجرا بوده، این پروژه با ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار، از خردادماه آغاز شده و تاکنون ۵۰درصد پیشرفت داشته‌است.

وی افزود: در شهرستان فلاورجان محدوده خیرآباد محور آزادراه ذوب‌آهن نیز پروژه نصب حفاظ ایمنی بتنی با ۹۰درصد پیشرفت در ۲هزارو ۴۰۰متر از طول محور در دست اقدام است. اعتبار مورد نیاز این پروژه ۸۰میلیارد ریال بوده و تا پایان تیرماه سال جاری خاتمه می‌یابد.

محمدزمانی خاطرنشان کرد: خرید و نصب نیوجرسی ۴متری مفصلی زیرگذر ونهر در شهرستان فلاورجان محور پلیس‌راه-دیزیچه با اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال صورت گرفت. این پروژه ظرف مدت یک ماه در هزار و ۲۰۰متر از این مقطع اجرا شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تامین اعتبار پروژه‌های مشابهی در استان در راستای ارتقای ایمنی و کاهش در استان، تصریح کرد: در محور بادرود- نطنز نیز به منظور ارتقای ایمنی این محور اجرای سیستم روشنایی در ۳کیلومتر از این مقطع در حال اجرا است. اعتبار مورد نیاز این پروژه ۹۰میلیارد ریال بوده و تاکنون ۶۰درصد پیشرفت داشته است.
رییس اداره ایمنی و حریم راه های استان اصفهان یکی از راه‌های جلوگیری از حوادث جاده ای و به‌طور کلی ایمنی جاده‌ها را استفاده از حفاظ‌های ایمنی عنوان کرد و گفت: ایمن سازی راه ها از اولویت های مورد توجه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان بوده که در محورهای موجود با تعویض گاردریل موجود بین دو باند با نیوجرسی مفصلی و در محور های فاقد حفاظ، نصب حفاظ میانی بتنی برای پیشگیری از خروج محور و برخورد رخ به رخ خودروها است.