شناسهٔ خبر: 172795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن؛

وضعیت اراضی نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار رسیدگی شد

گزارش تصویری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با حضور نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن برای رفع مشکلات پیرامون اراضی نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار اتخاذ تصمیم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در راستای بررسی مسائل و مشکلات فرا روی توسعه پایدار شهرستان شاهین‌شهر و میمه، جلسه‌ای با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، نماینده مردم شریف شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این خصوص اظهار کرد: در این نشست که به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تشکیل شد، مباحث مرتبط با حوزه اراضی ملی بالاخص اراضی مرتبط با قانون جهش تولید مسکن مطرح و در حضور نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن به صورت ریزبینانه بررسی و مورد تصمیم گیری قرار گرفت.

وی افزود: موضوع اخذ موافقت مالکین اراضی و یا خرید زمین در جهت رفع مشکل زمین مورد نیاز برای طرح‌های حمایتی مسکن در شهرهای شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار از جمله موارد مورد بررسی بود که تعیین تکلیف شد.
 
قاری قرآن ادامه داد: از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه می‌توان به مسائل مرتبط با متقاضیان مجرد در طرح نهضت ملی مسکن، راه‌های برون رفت از مشکلات تامین زمین با موضوعیت اراضی درجه ۱ و ۲، سرعت بخشی به تهیه نقشه اراضی حدود ۶۵ هکتاری شاپورآباد و... اشاره کرد.
 وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع در خصوص مطالعات فرونشست اراضی شهر دولت‌آباد، پیشنهاداتی ارائه و جهت تعیین تکلیف مبحث، تصمیماتی اتخاذ شد.
 
گفتنی است در این نشست پیرامون آماده‌سازی اراضی نهضت ملی مسکن شهر لایبید، تامین زمین مورد نیاز و... بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت و مواردی نیز جهت پیگیری‌های آتی به تصویب رسید.