شناسهٔ خبر: 175298 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان تیران و کرون:

فاز دوم سایت اداری شهر تیران در زمین دولتی به مساحت ۴.۵ هکتار احداث می‌شود

کاشفی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: با پیگیری های به عمل آمده، قطعه زمینی از اراضی دولتی به مساحت ۴.۵ هکتار جهت استقرار فعالیت های اداری – انتظامی تعیین کاربری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: پس از وصول درخواست های متعدد مبنی بر واگذاری اراضی دولتی با کاربری اداری انتظامی و کمبود اراضی دولتی واقع در سایت اداری شهر تیران، با کارشناسی های فنی انجام شده، قطعه زمینی از اراضی تملکی راه و شهرسازی واقع در حریم شهر تیران به مساحت ۴.۵ هکتار برای تعیین کاربری اداری- انتظامی به منظور واگذاری به ادارات درخواست کننده زمین که دارای طرح و اعتبار مصوب هستند، پیشنهاد شد.  

وی افزود: بر اساس نظرات کارشناسی از بابت دسترسی، عدم ایجاد ترافیک، عدم مزاحمت برای ساکنین و ... قطعه زمینی از اراضی دولتی در شمال خانه محبت شهر تیران جانمایی و پس از تهیه طرح توجیهی و انجام استعلامات مورد نیاز از دستگاهای ذیصلاح، موضوع در جلسه کارگروه امور زیربنایی مورخه مطرح و براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده در دویست و چهل و هفتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تعیین کاربری این زمین موافقت به عمل آمد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: نیروی انتظامی یکی از درخواست کننده های زمین جهت احداث ستاد فرماندهی بود که خوشبختانه مقرر شد بر اساس ضوابط ۲۵ هزار مترمربع با در نظر گرفتن شرایطی به نیروی انتظامی واگذار شود.  

وی با بیان اینکه فاز دوم سایت اداری شهر تیران در سمت شمال شرق تیران احداث خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: با تعیین کاربری این سایت ضمن رعایت مسائل پدافند غیر عامل، مشکل واگذاری زمین به اکثر ادارات شهرستان که فاقد زمین و ساختمان دولتی هستند مرتفع خواهد شد.  

کاشفی بیان کرد: اداره راه و شهرسازی بر اساس قوانین ابلاغی پس از ارائه طرح مصوب و تامین اعتبار از سوی بالاترین مرجع دستگاه نسبت به واگذاری زمین به ادارات متقاضی اقدام می‌کند.  

وی گفت: با استقرار این سایت در حریم شهر تیران ضمن توسعه سمت شرق تیران، دسترسی خدمات به ۲ سایت الحاقی ۱۷ و ۳۷ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شمال و شرق تیران مرتفع می‌شود.