شناسهٔ خبر: 178620 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار اصفهان با تشکیل کارگروه‌های ویژه سرعت گرفت

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اداره کل در سالجاری ضمن اقدام به تشکیل کارگروه‌های ویژه با تلاش و برنامه‌ریزی به عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های اولویت‌دار سرعت بخشیده است.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده توسط این اداره کل در نیمه نخست سالجاری اظهار کرد: با نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام " جهش تولید با مشارکت مردم"، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن اقدام به تشکیل کارگروه‌های ویژه با تلاش و برنامه‌ریزی به عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های اولویت‌دار سرعت بخشید.  

وی افزود: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۶ هزار و ۵۱۰ کیلومتر راه همسنگ، بیش از ۴ هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل، ۲۱ پروژه احداث و بهسازی (در مجموع به میزان ۲۲۵.۲ کیلومتر به همراه افزون بر ۲۰۰ ابنیه فنی با دهانه کوچکتر از هشت متر و ۳۴ ابنیه فنی با دهانه بزرگتر و مساوی هشت متر) و ۱۰ پروژه تقاطع غیرهمسطح (شامل ۲۱.۵ کیلومتر راهسازی و ۲۵ دهانه پل) در دست احداث است.  

وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان بیان کرد: تعداد متقاضیان ثبت نامی برای این طرح افزون بر ۴۶۵ هزار نفر بوده و تا کنون بیش از ۱۵۷ هزار نفر حائز شرایط فعال و افزون بر ۱۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند همچنین بالغ بر ۴۶ هزار متقاضی به پروژه ها تخصیص یافتند.  

قاری قرآن با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان، بیش از ۲ هزار ۵۰۰ هکتار زمین تأمین شده است، گفت: زمین‌های تأمین شده معادل افزون بر ۱۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی است.  

وی با اشاره به اقدامات بعمل آمده در حوزه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: هم اکنون ۳۹ طرح تفصیلی ابلاغ شده، تعداد ۶ طرح تفصیلی آماده ابلاغ و طرح تفصیلی ۱۱ شهر در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده که فرایند قانونی ابلاغ آن‌ها در دست اقدام قرار دارد.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان نیز پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ بوده و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر نیز در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی است.  

وی با بیان اینکه در حوزه املاک و حقوقی این اداره کل اقدامات موثری بعمل آمده است گفت: در راستای تثبیت مالکیت اراضی ملی، امسال تعداد اسناد مالکیت دفترچه ای که به تک برگی تبدیل شده و اسناد تک برگی اخذ شده بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ سند بوده است.