شناسهٔ خبر: 179013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب طرح تفصیلی و جامع شهر قلعه تل خوزستان

ببینید | برگزاری جلسه کمیسیون ماده 5 استان خوزستان معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب طرح تفصیلی و جامع شهر قلعه تل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، شبنم کوچک‌پور، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان اینکه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح‌های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها، بررسی و تایید طرح‌های جامع شهرها و غیره را برعهده دارد، اظهار کرد: اقدامات این کارگروه با هدف تسهیل و رونق تولید در حوزه وظایف و اختیارات انجام می‌گیرد که اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد.

وی افزود: در جلسه کار گروه امور زیر بنایی ۳۶ طرح بررسی و به تصویب رسید که مهمترین آنها طرح تفضیلی و جامع شهر قلعه تل بود.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: ۲۳ طرح سرمایه‌گذاری در خصوص پیشنهادات کارگروه امور زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست شامل ۱۳ طرح پرورش مرغ و شترمرغ، دامداری، طرح‌های بسته‌بندی و ذخیره‌سازی مواد غذایی و کشتارگاه در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسید.

کوچک پور افزود: طرح جامع و تفصیلی شهر قلعه تل با توجه به شکلات عدیده‌ای که در روند تهیه طرح به وجود آمده بود پس از ۱۵ سال و با پیگیری های مستمر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد.

وی اظهار داشت: این جلسه در راستای تحقق اهداف دولت در خصوص اشتغالزایی، تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان و همچنین رونق و گسترش کسب و کار تشکیل شد.