شناسهٔ خبر: 18509 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سردار مهری در مراسم بهره‌برداری از ۷۴ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور:

۷۳ درصد تلفات رانندگی در جاده‌های برون شهری رخ می‌دهد/ ارتقای ایمنی جاده‌ها با همکاری پلیس راه و وزارت راه و شهرسازی

تقی مهری سردار تقی مهری فرمانده پلیس راهور ناجا با بیان این‌که نصب ۱۸۸۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبورومرور در ۳۴ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور قطعا به ارتقای ایمنی می‌انجامد گفت: این اقدام که با نگاه مدرن وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود به پلیس کمک بسیار زیادی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار تقی مهری در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای که صبح امروز پنجشنبه ۲۹ بهمن با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در حمل ونقل حفظ جان انسان‌هاست گفت: سال ۸۴ سالانه ۲۷ هزار نفر کشته بر اثر تصادفات رانندگی داشتیم اما بعد از آن زمان با تلاش‌های صورت گرفته و هماهنگی و همکاری‌های دستگاه‌های مختلف این آمار کاهش پیدا کرد و آمار کشته‌های ناشی از تخلفات رانندگی به حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر در سال رسید.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: اگر قرار بود همان روندِ سال ۸۴ ادامه پیدا کند آمار کشته‌شدگان امسال باید به ۶۰ هزار نفر می‌رسید اما تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های مختلف موجب کاهش ۴۰ درصدی این آمار شد.

وی با اشاره به آمار تلفات رانندگی ۱۰ ماهه ابتدایی سال که از سوی پزشکی قانونی منتشر شده است گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر در ۱۰ ماه ابتدایی سال بر اثر تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند که متاسفانه ۷۳ درصد این آمار مربوط به جاده‌های برون شهری است.

مهری نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف سرعت را اقدامی ارزشمند در جهت ایمن‌سازی جاده‌ها دانست و گفت: نصب ۱۸۸۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبورومرور در ۳۴ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور قطعا به ارتقای ایمنی می‌انجامد و این اقدام که با نگاه مدرن وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود به پلیس کمک بسیار زیادی کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: هر دوربین با عنوان یک مراقب و یک پلیس در جاده‌های کشور عمل می‌کند و برای نمونه پس از نصب همین دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت در تونل توحید، پل صدر و تونل نیایش شاهد افت محسوس تلفات و تصادفات درون شهری بودیم./

نظر شما