به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) محمود خدایوندی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری استان همدان اظهار کرد: مدیریت سفرهای برونشهری در استان همدان فراتر از تخصیص ناوگان و کنترل تردد است و شامل تعاملات و هماهنگیهای بینبخشی مؤثری میشود. اداره حملونقل مسافر برونشهری استان همدان که یکی از بخشهای زیرمجموعه اداره کل راهداری و حملونقل جادهای است، با بهرهگیری از راهبردهای مدیریتی دقیق و همکاری نزدیک با نهادهای نظارتی و بخش خصوصی، خدمات حملونقلی را به شکل چشمگیری ارتقا داده است.
خدایوندی با اشاره به رشد ۵ درصدی جابهجایی مسافران در سال ۱۴۰۳، این آمار را نشاندهنده اعتماد عمومی و عملکرد مطلوب شرکتهای حملونقلی دانست.
وی تأکید کرد که هماهنگی میان شرکتها، انجمنهای صنفی، رانندگان و نهادهای نظارتی برای موفقیت این حوزه ضروری است.
خدایوندی ادامه داد: در ایام پرتردد سال، از جمله نوروز و تعطیلات تابستانی، این اداره با اجرای طرحهای ویژه و ایجاد هماهنگی میان بخشهای مختلف، توانسته است ظرفیت ناوگان را بهینهسازی کرده و مشکلات احتمالی را کاهش دهد.
وی افزود که مدیریت دادهمحور و سیاستهای کنترلی هوشمند در ایجاد نظم در حملونقل جادهای مؤثر بوده است.
یکی از دغدغههای اصلی این اداره، نوسازی ناوگان و افزایش ایمنی است. وی دراینخصوص گفت: «با پیگیری تبصره ۱۸ و فراهمسازی تسهیلات مالی، گامهای مؤثری در بهبود وضعیت ناوگان و کاهش سوانح جادهای برداشتهایم.» همچنین، نظارت دقیق بر عملکرد مدیران فنی و بهرهگیری از فناوریهای پایش ناوگان موجب حفظ بالاترین سطح ایمنی سفرها شده است.
رئیس اداره همچنین تأکید کرد که تمامی شکایات مسافران و رانندگان بهدقت پیگیری و حلوفصل میشود تا هیچ مطالبهای بیپاسخ نماند. همکاری مؤثر بین بخشهای دولتی و خصوصی، موجب ارائه خدمات بهتر و ایمنتر به مردم و در نهایت بهبود مستمر این حوزه خواهد شد.