شناسهٔ خبر: 19198 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر كل راه آهن مشهد تشریح کرد:

اقدامات راه‌آهن برای دستیابی به رکورد جابه‌جایی ۲۰ میلیون مسافر در محور مشهد

هادی ضیایی‌مهر مدیر كل راه‌آهن خراسان گفت: با توجه به افتتاح برخی از پروژه های اصلی و اساسی در راه‌آهن مشهد، ضمن ارتقای كیفیت خدماتی كه موجب افزایش جابه‌جایی مسافر خواهد شد، طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده ۱۴ میلیون مسافر راه‌آهن مشهد به ۲۰ میلیون مسافر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ محمد هادی ضیایی مهر مدیركل راه‌آهن خراسان (مشهد) گفت: موضوع توسعه و افزایش ایستگاه‌ها در راه‌آهن خراسان از سال‌های گذشته در دستور كار بوده است كه خوشبختانه ما در ایام دهه فجر پروژه‌های بسیاری را به منظور رفاه مسافران و ارتقای كیفیت خدمات ریلی به بهره‌برداری رساندیم.

وی در ادامه به برخی از این پروژه‌ها اشاره كرد و افزود: افزایش سكوهای مسافری از ۴ سكو به ۷ ایستگاه، خطوط پذیرش و اعزام قطارهای مسافری از ۷ خط به ۱۳ خط، افزایش خطوط پاركینگ و احداث مركز تعمیرات واگن‌های مسافری از جمله این پروژه‌ها بوده است.

ضیایی مهر گفت: با توجه به افتتاح برخی از پروژه‌های اصلی و اساسی در راه‌آهن مشهد، ضمن ارتقای كیفیت خدماتی كه موجب افزایش جابه‌جایی مسافر خواهد شد، طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده ۱۴ میلیون مسافر راه آهن مشهد به ۲۰ میلیون مسافر می‌رسد.

وی با اعلام این كه ظرفیت خوبی در راه‌آهن مشهد ایجاد شده است، عنوان كرد: خدمات ریلی در راه‌آهن مشهد در كنار افزایش ظرفیت، موجب كاهش تاخیر از مبدا به مقصد و همچنین كاهش تاخیرها در هنگام ورود به ایستگاه مشهد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شركت راه آهن مدیر كل راه آهن مشهد افزود: هوشمندسازی قطارها و بلاك میانی مسیر تهران – مشهد هم كه در ایام دهه فجر افتتاح شد، كمك بزرگی به شبكه ریلی خواهد بود.

وی ادامه داد: به زودی حدفاصل ایستگاه فریمان – مشهد به بهره‌برداری می‌رسد كه این هم تاثیر زیادی در كاهش تاخیر قطارهای مسافری و افزایش ظرفیت قطارها دارد. برای مجموع این پروژه‌ها ۳ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار كرد: شماری از پروژه نیز مراحل پایانی را طی می‌كنند كه می‌توان به هوشمندسازی ایستگاه راه‌آهن مشهد، بازسازی و توسعه نمازخانه‌های ۴ ایستگاه نقاب، سبزه وار، نیشابور و ابومسلم اشاره كرد.

وی گفت: در صدد هستیم با ارتقای سطح خدمت كیفی ایستگاهی، گامی در جهت ارائه خدمات مطلوب برای مسافران ریلی برداریم.

نظر شما