شناسهٔ خبر: 19804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رصد دائمی وضعیت راه‌ها از مرکز مدیریت راه‌های کشور در گلستان/ ثبت حوادث و رویدادهای احتمالی به صورت زنده

جاده استان گلستان با پوشش بيش از پنج هزار كيلومتر از راه‌های كشور از جمله استان‌هايی است كه در جهت راه‌اندازی شعبه‌ای از مرکز مدیریت راه‌های کشور در اداره‌كل راه و شهرسازي اقدام كرده تا بتواند رخدادهای جاده‌ای را، به‌سرعت شناسايی و در جهت رفع آنها و استفاده مطلوب از جاده‌ها اقدام كند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌كل راه و شهرسازي استان گلستان، اين مركز با رصد دائمی وضعیت راه‌ها از طریق دوربین‌های نظارتی هوشمند، اخذ گزارش مستمر از آخرین وضعیت راه‌ها، تنظیم و ارسال گزارش به مراجع ذیربط و پاسخگویی به متقاضیان و بهنگام‌سازی شبکه اطلاع رسانی گویاي ۱۴۱ تلاش دارد كه سوانح و تصادفات جاده‌ای را، مديريت و ایمنی و امنیت جاده‌ها را تامين كند.

ثبت حوادث و رویدادهای احتمالی به صورت زنده (online) در سامانه جامع مديريت حوادث جاده‌ای از امكانات ديگر اين مركز است كه سعي دارد مسوولان و مقامات ذيصلاح استان را در اخذ تصمیمات بهتر و صحیح تر براي مديريت سوانح رانندگي و كاهش تلفات جاني ياري رساند.

اطلاع‌رسانی به موقع به رانندگان از آخرین وضعیت محورها توسط تابلوهای متغیر خبری VMS، کنترل اطلاعات حرکتی خودروها از طریق نصب و راه‌اندازی سیستم GPS و پخش پیام‌های ایمنی، تصاویر و فیلم‌های ضروری از طریق سیستم Full Color (نمايشگر تصويري) نيز نقش ديگر مركز مديريت راه‌هاي استان در اطلاع‌رساني به موقع و صحیح به رانندگان و مسافران جاده‌ای براي جلوگيري از بروز تصادفات به شمار مي‌رود.

دوربین‌های نظارت هوشمند، روش نوینی برای شناسایی کلیه وقایع مربوط به جاده‌هاست كه در کنترل و انجام به موقع و سریع عملیات راهداری و شناسایی سریع‌تر رخدادهای جاده‌ای و جلوگیری از ایجاد صف‌های جاده‌ای و در واقع، استفاده مطلوب از جاده‌ها در اين مركز فعاليت دارند./