شناسهٔ خبر: 20554 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مديرطرح و برنامه بانك مسكن خبر داد؛

افزایش رشد ۲۱ درصدی تسهیلات بانک مسکن طی سال گذشته

محمد حسن مرادی مدير طرح و برنامه بانك مسكن گفت: ميزان پرداخت تسهيلات بانک مسکن در ۱۱ ماه نخست سال گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۳ رشد ۲۱ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، محمدحسن مرادی گفت: بانك مسكن از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان بهمن ماه سال گذشته، ۹۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ( ٩ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان) تسهیلات به غیر از مسكن مهر برای خرید و یا ساخت مسكن به متقاضیان پرداخت كرد. این رقم در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۳ به میزان ۷۹ هزار میلیارد ریال (هفت هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان) بوده است.

مدیر طرح و برنامه بانك مسكن اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای خرید و ساخت ۳۴۰ هزار و ۹۸۱ واحد مسكونی در سراسر كشور پرداخت شده است.

مرادی رشد دو رقمی پرداخت تسهیلات مسكن در ١١ ماه نخست سال گذشته را مدیون افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسكن در نیمه دوم سال گذشته عنوان كرد.

وی گفت: از كل تسهیلاتی كه بانك مسكن در ١١ ماه سال گذشته به بخش مسكن پرداخت كرد، ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال( ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان) به ۹۳ هزار و ۴۷۶ نفر از متقاضیان خرید مسكن پرداخت شد كه این حجم تسهیلات به لحاظ تعداد نزدیك به ٢٠ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۳ كاهش داشته، اما به لحاظ حجم ریالی تسهیلات، تغییر چندانی نداشته است.

مدیر طرح و برنامه بانك مسكن همچنین گفت: در مدت مذكور ۳۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال (٣ هزار و ٤٤٦ میلیارد تومان) از كل ۹۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال(٩ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان) تسهیلاتی كه بانك مسكن به این بخش پرداخت كرد، در قالب تسهیلات ساخت به سازنده ها ارایه شد كه این حجم تسهیلات صرف احداث ١٠٠ هزار و ۳۷۶ واحد مسكونی شده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۳ بیش از ۲۲ درصد افزایش دارد.

گفتنی است، سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسكن در اوایل نیمه دوم سال گذشته با احتساب تسهیلات جعاله، در تهران از ۴۵۰ میلیون ریال به ۷۰۰ میلیون ریال (٤٥ میلیون به ٧٠ میلیون تومان) افزایش پیدا كرد تا قدرت خرید متقاضیان مسكن در سراسر كشور تقویت شود./

نظر شما