شناسهٔ خبر: 20771 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

زارع صفت در همایش قطارهای پنج ستاره فدک:

راه‌اندازی قطار گردشگری مشاهیر خراسان رضوی/ ضرورت حمایت و تقویت سرمایه‌گذاران صنعت ریلی/ ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری ۸ ایستگاه راه‌آهن خراسان رضوی

حسین زارع صفت مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی راه‌اندازی قطار گردشگری مشاهیر خراسان رضوی در روز ملی عطار نیشابوری خبر داد و گفت: در حال حاضر استان خراسان رضوی به جز ایستگاه مسافری شهر مشهد ۸ ایستگاه دیگر دارد ولی از ظرفیت این ایستگاه‌ها استفاده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین زارع صفت مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی عصر روز گذشته پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه در مراسم همایش قطارهای پنج ستاره فدک که با حضور مقامات دولتی، دفاتر مسافرتی، کانترهای فروش، هتلداران و فعالان حوزه ریلی برگزار شد ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاران صنعت ریلی این اقدامات را در جهت بهبود وضعیت گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های پنهان این حوزه برشمرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران در این حوزه باید حمایت و تقویت شوند، افزود: سرمایه‌گذاری برای کیفی سازی و نوسازی ناوگان ریلی برای ترغیب بیشتر مردم در خصوص استفاده آن‌ها از راه‌آهن کمک می‌کند.

زارع صفت با یادآوری اینکه قطار جزئی از سفر یک مسافر است و نه فقط وسیله‌ای که مسافر را از مبدأ به مقصد انتقال دهد، گفت: این ویژگی فقط و فقط در حمل و نقل ریلی وجود دارد و سایر بخش‌های حمل و نقل از چنین ویژگی بی بهره‌هستند.

مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با یادآوری اینکه اغلب خاطرات و شیرین‌ترین خاطرات سفر به دلیل شرایط ویژه راه‌آهن در قطار رخ می‌دهد، افزود: قطعا اگر در همین قطار کیفیت مطلوب به گونه‌ای ارائه شود که مسافر در آسایش باشد، مردم استقبال خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه اگر وجود مبارک امام رضا(ع) در مشهد نبود حمل و نقل ریلی در استان به این میزان گسترش نمی‌یافت، اضافه کرد: در حال حاضر استان خراسان رضوی به جز ایستگاه مسافری شهر مشهد که ۵۰ درصد سفرهای ریلی به مقصد این ایستگاه است، ۸ ایستگاه دیگر دارد ولی از ظرفیت این ایستگاه‌ها استفاده نمی‌شود در حالیکه با برنامه‌ریزی برای هر یک از ایستگاه‌ها‌ می‌توان گردشگران خوبی را جذب کرد.

مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی اولین تور گردشگری مشاهیر خراسان رضوی با قطار، اضافه کرد: همزمان با روز ملی عطار نیشابوری اولین تور گردشگری این قطار روز گذشته با ۲۰۰ مسافر از مشهد به مقصد نیشابور حركت كرد.

وی ادامه داد: قطار گردشگری مشهد به نیشابور روزانه ۲۰۰ نفر را در قالب تور گردشگری برای بازدید از اماكن فرهنگی و دیدنی منتقل می‌کند و مسافران را به اماکنی نظیر خانه چوبی، كاروانسرای شاه عباس، حضور در آرامگاه خیام و كمال الملک و گلباران آرامگاه عطار نیشابوری منتقل می‌كند.

زارع صفت یادآور شد: در اولین تور گردشگری مشهد به نیشابور جمعی از هنرمندان، استادان دانشگاه و خبرنگاران حضور دارند.

نظر شما