شناسهٔ خبر: 2107 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

پیشنهاد تامین اعتبار تاسیسات زیربنایی مسکن مهر در بودجه ۹۴ / هشدار درباره عدم دریافت دفترچه قسط

مسکن مهر هشتگرد معاون شهرسازی و توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه وزارت نیرو می‌گوید توان تامین مالی ایجاد تاسیسات زیربنایی را ندارد گفت: قرار شد در قالب لایحه بودجه‌ ۹۴ اعتباراتی برای تامین تاسیسات زیربنایی واحدهای مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.

حبیب الله طاهرخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پرداخت مابه‌التفاوت 2 هزار میلیارد تومانی خط اعتباری برای پروژه‌های مسکن مهر از سوی بانک مرکزی توضیح داد: پرداخت مابه ‌التفاوت خط اعتباری ۴۸ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان مورد موافقت قرار گرفت که براساس تعامل صورت گرفته شرکت عمران شهرهای جدید با بانک مسکن و قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر٬ پرداخت این اعتبار در دست اقدام است.

عموم متقاضیان مسکن مهر توان پرداخت سهم آورده خود را ندارند

وی با بیان اینکه عموم مردم توان پرداخت سهم آورده خود را برای تکمیل پروژه مسکن مهر ندارند، گفت: بخش عمده‌ای از تسهیلات بانکی در اختیار متقاضیان قرار گرفت و مصرف شد و به دلیل اینکه مردم توان پرداخت آورده خود را ندارند این پروژه با مشکل تامین اعتبار برای تکمیل واحدها روبه‌رو است.

معاون شهرسازی و توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در همین زمینه پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن مهر از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان در بانک مرکزی در حال بررسی است؛ البته کارگروهی که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد با افزایش وام مسکن مهر موافقت کرد.

طاهرخانی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم از توان کافی برای پرداخت سهم آورده خود در پروژه‌های مسکن مهر برخوردار نیستند این کمبود نقدینگی باید از محل افزایش تسهیلات تا ۳۰ میلیون تومان جبران شود.

پیشنهاد اعتبار تامین تاسیسات زیربنایی مسکن مهر در لایحه بودجه ۹۴

وی تامین تاسیسات زیربنایی (آب، برق، گاز و فاضلاب) پروژه‌های مسکن مهر را دیگر مشکل این پروژه اعلام کرد و گفت: وزارت نیرو مدعی است که توان تامین مالی ایجاد تاسیسات زیربنایی را برای واحدهای مسکن مهر ندارد و در همین زمینه قرار شد در قالب بودجه‌های سنواتی، اعتباری برای تامین این تاسیسات در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد.

معاون شهرسازی و توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تا پیش از این اعتباری برای تامین تاسیسات زیربنایی در بودجه‌های سنواتی لحاظ نمی‌شد گفت: قرار است اعتباری برای تامین این تاسیسات در قالب لایحه بودجه ۹۴ پیشنهاد شود.

۶ درصد جریمه دیرکرد در صورت عدم دریافت دفترچه اقساط

طاهرخانی در بخش دیگری از سخنانش درباره متقاضیانی که هنوز دفترچه پرداخت اقساط خود را تحویل نگرفته‌اند گفت: براساس دستورالعمل این متقاضیان مشمول ۶ درصد جریمه دیرکرد می‌شوند. بیشتر این افراد در گروه تعاونی‌های مسکن هستند اما هنوز برای دریافت دفترچه اقساط مراجعه نکردند.

وی ادامه داد: البته اقدامات لازم در برای اطلاع رسانی به این تعاونی‌ها در حال انجام است تا نسبت به دریافت دفترچه پرداخت اقساط متقاضیان اقدام کنند که در همین زمینه هماهنگی‌های لازم با ادارات تعاونی استان‌ها انجام شد تا مسئولان تعاونی‌ها هر چه سریعتر نسبت به معرفی اعضا برای دریافت دفترچه اقساط متقاضیان اقدام کنند.

معاون شهرسازی و توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای جدید روند صدور دفترچه اقساط را با توجه به تسهیل شرایط و همکاری بانک مسکن مثبت و رو به افزایش بیان کرد./

نظر شما