شناسهٔ خبر: 2195 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

پلمب مخزن سوخت شرایط عبور کامیون‌های ایرانی و ترک را برابر می‌کند/ اعطای فرصت ۲۰ روزه‌ به ترکیه مطرح نبود

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که ترکیه به کامیون‌های ایرانی سوخت ارزان نمی‌دهد گفت: با پلمب مخزن سوخت کامیون‌های ترک شرایط برابر می‌شود.

داود کشاورزیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پایان فرصت ۲۰ روزه‌ ایران به ترکیه برای مذاکره راجع به اصلاح اخذ عوارض عبور از کامیون‌های ایرانی توضیح داد: فرصت ۲۰ روزه‌ای در کار نبود. مسئولان کشور ترکیه عوارض دوم را وضع کردند اما به عقیده ما این رفتار صحیح و در راستای توسعه روابط بین دو کشور  نبود. ما نیز در صدد مقابله با این موضوع برنیامدیم و به فکر انتخاب راه‌های دیگری برای رفع مسئله هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر مشغول بررسی راه‌های دیگری برای برقراری تعادل هستیم زیرا با توجه به آمار و ارقام، شرایط فعلی به نفع ناوگان حمل و نقل طرف ترک نیست.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به راه‌های دیگری که برای رفع این مسئله وجود دارد اشاره کرد و گفت: یکی از تصمیم‌ها می‌توانست وضع عوارضی دیگر از سوی کشور ایران باشد که البته طرف ترک نیز می‌توانست این رفتار را تکرار کند اما قاعدتا با اجرای این تصمیم مشکل حل نمی‌شد.

وی با بیان اینکه ترکیه به کامیون‌های ایرانی سوخت ارزان نمی‌دهد گفت: به همین دلیل ما نیز می‌توانیم با پلمب باک کامیون‌های ترکی شرایط برابری را برقرار کنیم. در حال حاضر در پی انجام مقدمات و مذاکرات با دستگاه‌های ذیربط هستیم زیرا برای انجام این کار ابتدا باید مقدمات آن را فراهم کرد./

نظر شما