شناسهٔ خبر: 22215 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در روز سوم نمایشگاه و با همكاری مشترک ایران و ژاپن برگزار می‌شود؛

همایش «فن‌آوری قطارهای پرسرعت در ایران»

قطار پرسرعت همایش ایران و ژاپن پیرامون فن‌آوری قطارهای پرسرعت در ایران، ۲۸ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همایش «فن‌آوری قطارهای پرسرعت در ایران» با همكاری فدراسیون مهندسان ژاپن (JEF) و به میزبانی راه‌آهن ایران سازماندهی می‌شود و هدف آن معرفی فن‌آوری ژاپنی شینكانسن و كمك به تبادل فن‌آوری بین ژاپن و ایران است.

این همایش كه طیف گسترده‌ای از موضوع‌های مرتبط با قطارهای پرسرعت و فنآوری‌های نوین این عرصه را در برمی‌گیرد، برای شركت‌كنندگان علاقه مند به این موضوع بسیار مفید خواهد بود و به عنوان یكی از گام‌های اولیه ملموس ایران و ژاپن در جهت تعمیق همكاری‌های خود در زمینه‌ فن‌آوری قطارهای پرسرعت ثبت خواهد شد.

در این همایش محورها و مباحثی چون ایمنی و قابلیت اطمینان، سیستم برق، هزینه ساخت، دلیل هزینه بالاتر در مقایسه با فرانسه و چین، صرفه جویی انرژی، ویژگی‌های زیست محیطی، شامل فن‌آوری قطار سبك، سایر مزایا و زیان‌ها، از جمله ویژگی‌های فن‌آوری مخصوص ضد زلزله ژاپن، به بیان مقایسه راه آهن‌های اصلی سریع السیر دنیا و فناوری‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد./

نظر شما