شناسهٔ خبر: 22372 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رییس دانشكده راه آهن پیش بینی كرد؛

جابه‌جایی ۱۶ میلیون سفر با راه اندازی قطار سریع السیر تهران– قم– اصفهان

جبارعلی ذاکری رییس دانشكده راه آهن گفت: با تكمیل راه آهن سریع السیر تهران – اصفهان حدود ۱۷ میلیون نفر در سال جابجا خواهند شد و همچنین هندسه مسیر به طوری طراحی شده كه سالانه ۱۶ میلیون سفر برای این مسیر پیش بینی شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ جبار علی ذاكری رییس دانشكده راه‌آهن با اشاره به تجربه كشورهای دنیا در بحث قطارهای سریع السیر ، گفت: بسیاری از كشورهای توسعه یافته با ساخت راه آهن پرسرعت و استفاده از قطارهای پرسرعت توانسته اند گام های بزرگی را در جابجایی مسافران بردارند.

وی افزود: در كشور ایران نیز با توجه به اهمیت كلان شهرهایی چون تهران – قم – اصفهان، و فاصله كوتاه آنها كه نزدیك به ۴۵۰ كیلومتر است ، بهترین گزینه برای راه آهن سریع السیر و قطارهای پرسرعت انتخاب و در حال اجرا است.

ذاكری با بیان اینكه مطابق با بررسی ها و توصیه های uic مناسب ترین راه برای احداث راه آهن سریع السیر را باید شناسایی و در كشور اجرایی كنیم، اظهار كرد: راه آهن سریع السیر به عنوان نماد توسعه یافتگی حمل و نقل ریلی جایگاه بالایی را در بین كشورهای توسعه یافته پیدا كرده است.

رییس دانشكده راه آهن بیان كرد: از سال ۱۹۶۴ به بعد اكثرراه آهن های دنیا برنامه توسعه حمل و نقل ریلی سریع السیر را اجرایی كرده اند و این موضوع در كشور ما مسیر تهران – اصفهان بوده است.

وی عنوان كرد: با تكمیل راه آهن سریع السیر تهران – اصفهان حدود ۱۷ میلیون نفر در سال جابجا خواهند شد و همچنین هندسه مسیر به طوری طراحی شده است كه سالانه ۱۶ میلیون سفر برای این مسیر پیش بینی شده است .

ذاكری خاطر نشان كرد: با تكمیل راه آهن سریع السیر تهران – اصفهان ، ۲۲ ست قطار برای این مسیر پیش بینی شده و در افق بلند مدت فاصله زمانی سیر قطار به ۱۰ دقیقه خواهد رسید .

نظر شما