شناسهٔ خبر: 224304 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی مصوبات کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در خوزستان

ببینید| برپایی نشست بررسی مصوبات کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمانهای مهم و بلندمرتبه در خوزستان رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: جلسه بررسی مصوبات کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمانهای مهم و بلندمرتبه در خوزستان با حضور کارشناسان خبره برگزار شد و موارد مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مصطفی حسن فر، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در نشست بررسی مصوبات کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در خوزستان بر ضرورت پیشگیری، آمادگی و ارتقای ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه و مراکز حساس با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی، نظارتی و قانونی تأکید کرد.

 وی افزود: این نشست با هدف بررسی راهکارهای ارتقای سطح ایمنی ابنیه حساس و پرتردد با حضور کارشناسان خبره و به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان برگزار شد.

  حسن فر با تأکید بر اهمیت پیشگیری، آمادگی و ارتقای ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه و مراکز حساس اظهار کرد: صیانت از جان شهروندان و کاهش ریسک در ساختمان‌های پرتراکم و کاربری‌های حیاتی از مهم‌ترین مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادهای تخصصی است و در این مسیر باید همه ظرفیت‌های فنی، نظارتی و قانونی به‌صورت هم‌افزا به‌کار گرفته شود.

 رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به ضرورت نگاه پیش‌دستانه در مدیریت مخاطرات افزود: بیمارستان‌ها به‌عنوان مراکز حیاتی و پشتیبان مدیریت بحران باید از منظر ایمنی ساختمانی و حریق در بالاترین سطح استاندارد قرار گیرند.

 در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط تشکیل شد، بر ضرورت پیگیری جدی مصوبات پیشین و تمرکز بر اولویت بندی ساختمان‌های پرخطر تأکید شد.