شناسهٔ خبر: 23241 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جزئیات سومین همايش ايمنی و پيشگيری از سوانح در یزد

كاهش ۱۰۰ درصدی سوانح ريلی در یزد/ توجه به مقوله ايمنی در بحث حمل و نقل ریلی

ایستگاه راه آهن یزد سومين همايش پيشگيري از سوانح با حضور مدير كل ايمني و نظارت بر شبكه راه آهن، مديركل راه آهن يزد، مديرعامل شركت البرز نيرو و حضور ۷۱ نفر از لكوموتيورانان شركت البرز نيرو در يزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ عليرضا خراساني مدير كل نظارت بر شبكه راه آهن به مسائل ايمني در بخش حمل و نقل ريلي پرداخت و گفت: مقوله ايمني در بحث حمل و نقل از درجه بالايي برخوردار بوده و همه مشاغل در راه آهن مهم و به هم پيوسته اند و شغل لكوموتيو راني در جايگاه اساسي قرار دارد.

خراساني تصريح كرد: نقش و بررسي خطاي عوامل انساني در به وجود آمدن حادثه از مباحثي است كه براساس ماده قانون هاي ايمني و حوادث ناشي از آن بايد به صفر رسانده شود تا شاهد تلفات جاني و خسارت ناشي از تصادفات نباشيم.

كاهش ۱۰۰ درصدی سوانح ريلي

در ادامه سيد مصطفي داودي مدير كل راه آهن يزد از كاهش ۱۰۰ در صد سوانح ريلي طي مدت سال جاري خبر داد و گفت: علي رغم افزايش ۲۱ درصد تناژ بارگيري، تردد روزانه ۱۵۰ رام قطار در محور اداره كل، بهسازي و بازسازي خطوط و همچنين احداث پروژه خط دوم در كنار خط گرم، شاهد كاهش ۱۰۰ درصدي سوانح ريلي نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ايم.

مدير كل راه آهن يزد اظهار داشت: با همت همه همكاران در همه بخش هاي مختلف بايد تلاش شود حمل و نقل روان به دور از حاشيه داشته باشيم و ايمني در سرلوحه كارها قرار گيرد. و برگزاري چنين همايش هايي به بالا بردن سطخ آگاهي، افزايش مهارت ها و انضباط و اطلاعات كاري به توان پرسنل كمك خواهد كرد.

نظر شما