شناسهٔ خبر: 23467 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

صادرات نخستین محموله سنگ گچ از مجتمع بندری امام خمینی(ره)

بندر امام خمینی (ره) نخستین محموله صادراتی سنگ گچ در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به وزن بیش از ۵۶ هزار تن بارگیری و ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به استقبال صاحبان کالا از ظرفیت‌های موجود مجتمع بندری امام خمینی(ره)جهت صادرات کالا گفت: به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای بارگیری انواع کالاهای معدنی و مصالح ساختمانی و برخورداری این مجتمع بندری از محوطه‌های وسیع دپوی کالا و تجهیزات مناسب بارگیری و همچنین عمق مناسب اسکله‌های با ظرفیت بالا، شاهد استقبال صاحبان کالا و صادرکنندگان مواد معدنی جهت استفاده از امکانات مجتمع بندری امام خمینی(ره) بوده‌ایم.

گرایلو در ادامه افزود: نخستین محموله صادراتی سنگ گچ به مقصد کشور مالزی با مشارکت بخش خصوصی بمیزان ۵۶ هزار و ۲۰۰ تن به مجتمع بندری وارد شده و با اتخاذ تمهیدات ویژه تحت نظارت کارشناسان امور بندری، به کشتی مروطه بارگیری شد.

وی با اشاره به دسترسی این مجتمع بزرگ بندری به آزاد راه‌ها و اتوبان‌های گسترده کشور و همچنین راه آهن سراسری و تجربه کافی در بارگیری انواع مصالح ساختمانی و مواد معدنی، روند بارگیری این نوع کالا را بسیار مطلوب و رو به رشد عنوان کرد. 

نظر شما