شناسهٔ خبر: 23886 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت:

لزوم توسعه سرمایه‌گذاری در بنادر و حمل و نقل هوایی منطقه چابهار/ اشتغال ۱۳۰ هزار نفر در امور دریایی و عدم بیکاری حتی یک دریانورد/ تقویت حمل و نقل چند وجهی کشور با اتصال راه آهن سراسری به بندر انزلی

گزارش آخر هفته لزوم توسعه سرمایه‌گذاری در بنادر و حمل و نقل هوایی منطقه چابهار، اشتغال ۱۳۰ هزار نفر در امور دریایی و عدم بیکاری حتی یک دریانورد، تقویت حمل و نقل چند وجهی کشور با اتصال راه آهن سراسری به بندر انزلی از مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

در پساتحریم اجازه نمی‌دهیم کالاهای ایرانی به جای ورود مستقیم از طریق بنادر کشورهای دیگر وارد ایران شود، چون این موضوع به ضرر منافع ملی است.

با همت بخش‌های مختلف امنیتی و اجرایی توانستیم نقشه‌های دیجیتال دریایی را در اختیار متقاضان دریایی قرار دهیم و در این راستا امسال ۹۰ نقشه تهیه و عرضه می‌شود.

 حدود ۱۳۰ هزار دریانورد در کشور داریم که دارای گواهینامه‌های شایستگی هستند، خوشبختانه به دلیل موقعیت خاص دریا در مجموعه دریانوردان یک بیکار هم نداریم.

در دریا فضای کار و اشتغال بسیار زیاد است. از حدود ۱۳۰ هزار دریانورد تعداد ۱۲ هزار نفر دریانوردانی هستند که در اقیانوس‌ها اجازه فعالیت دارند.

سیاست کلی نظام بر این است که محور توسعه کشور دریا باشد، تراکم جمعیت کشور و میزان برخورداری مردم نشان می‌دهد که توجه کافی به دریا نداشته ایم و این موضوع در طول سالیان گذشته به فراموشی سپرده شده است.

حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان

اتصال بندر به شبکه ریلی کشور و افزایش قابلیت‌های بندر انزلی، موجب افزایش پتانسیل‌های تجاری در منطقه و ایجاد فرصت های شغلی از طریق بنادر استان بخصوص بندر انزلی خواهد شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

ما به دنبال آن هستیم که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی را از طریق خطوط ریلی مستقیما به شبکه بنادر کشور متصل کرده و عملیات گمرکی را از این طریق انجام دهیم.

سرمایه گذاری در بندر چابهار و حمل و نقل هوایی این بندر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر بندرعباس بخواهد گسترش پیدا کند بحث حمل و نقل هوایی و توسعه فرودگاهی این منطقه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

بزرگترین محور ریلی نیز از بندرعباس به سمت سرخس بوده که به دنبال افزایش ظرفیت آن، برقی و دوخطه کردن و رفع گلوگاه‌های آن از طریق سرمایه‌گذاری‌های گسترده نیز هستیم.

بندر امام خمینی (ره) از جهت اتصال به اروپا نزدیک‌ترین خط اتصال به بازرگان و اروپا را دارد. این بحث مربوط به قدیمی‌ترین خطوط راه‌آهن ایران و نزدیک به ۸۰ سال گذشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما