شناسهٔ خبر: 24362 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ولی الله سیف مطرح کرد؛

اعلام فروش تمامی اوراق رهنی بانک مسکن/ حل مشکلات نقدینگی با همکاری بانک و سازمان بورس

ولی الله سیف مدیرکل بانک مرکزی با اعلام فروش رفتن اوراق رهنی بانک مسکن در کسری از ثاینه گفت: همکاری بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار می تواند به توسعه نظام مالی و حل مشکلات مربوط به نقدینگی کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ولی‌الله سیف این مطلب را امروز(یکشنبه) در مراسم رونمایی از اوراق رهنی مسکن عنوان کرد و ضمن اشاره به انتشار سه هزار میلیارد ریال اوراق رهنی مسکن گفت: همکاری خوبی بین بانک مرکزی و سازمان بورس برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه شکل گرفته است.

سیف گفت: ضامن موفقیت انتشار اوراق رهنی، متعادل کردن نرخ سود بازار پول و بازار سرمایه، متناسب با واقعیت های اقتصادی کشور است. بانک مرکزی از کاهش سود بانکی حمایت می کند و باید سیاست کاهش نرخ سود در همه بازارهای مالی دنبال شود تا در دامنه قابل قبولی متناسب با نرخ تورم، قرار گیرد.

وی به تجربه سایرکشورها در همکاری بازار پول و بازار سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: همکاری این دو بخش به توسعه نظام مالی و حل مشکلات مربوط به نقدینگی کمک می کند.

سیف با بیان این که انتشار اوراق رهنی از جمله نتایج این همکاری مشترک است، گفت: در سال های اخیر، حدود ۹۰ درصد تامین مالی از طریق نظام بانکی انجام شده است که باید اصلاح شده و سهم بازار سرمایه افزایش یابد.

بنا بر این گزارش و بر اساس اعلام سازمان بورس و ارواق بهادار، سه هزار میلیارد ریال اوراق رهنی مسکن که برای نخستین بار در ایران عرضه شد، امروز در کسری از ثانیه در بازار فرابورس فروش رفت. همچنین مراسم نمادین رونمایی از اوراق رهنی مسکن، امروز (۱۳ تیرماه) با حضور رییس کل بانک مرکزی، وزیران امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و مسوولان بازار سرمایه در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد./

نظر شما