شناسهٔ خبر: 24793 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:

ارتقاء سطح کیفیت زندگی مردم یکی از اصلی‌ترین اهداف احیای بافت‌های فرسوده است

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با تمرکز در حوزه بافت‌های ناکارآمد می تواند در بازار ساخت و ساز و مسکن تحولات قابل توجهی ایجاد کند.

به گزارش اداره پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر در نشست مشترک با هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: یکی ازعمده وظایف راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان از بدو تاسیس توجه به معماری ایرانی و اسلامی بوده که با وجود فرصت های ارزشمند موجود در بافت های ناکارآمد شهری می توان به این ارزش مهم دست پیدا کرد.

مانی فر یادآور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با تمرکز در حوزه بافت فرسوده می تواند در بازار ساخت و ساز و مسکن تحرکاتی را ایجاد کند.  

مانی فر در ادامه افزود:  با حضور پررنگ و مستقیم راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای اجرای مقررات ملی ساختمان می توان به احیای بافت ناکارآمد شهری با استقرار یک دفتر مهندسی که واسطه بین مردم و سازمان نظام مهندسی باشد در راستای تسهیل و سرعت بخشیدن در روند اجرایی تسهیلات از جمله پرداخت وام، صدور پروانه ساخت و ... اقدام كرد.

مانی فر در ادامه با بیان این مطلب که باید حساب بافت های ناکارآمد شهری را از سایر بخشهای شهر جدا نمائیم، خاطر نشان کرد: نیاز است شرایطی برای سازندگان فراهم شود تا با یک الگو و ضوابط مشخصی ساخت و ساز باکیفیت در تمامی بخشها از جمله مصالح، نما و ... انجام شود، که با اجرایی نمودن این موضوع بتوانیم خدمات ارزنده ای را به مردم، شهر و جامعه مهندسین ارائه کنیم.

وی ادامه داد: بالا بردن سطح کیفیت زندگی مردم یکی از اصلی ترین اهداف احیای بافت های فر سوده است.

در این جلسه مهندس علی فرج زاده ها رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز با مطرح کردن عناوین مورد بررسی در جلسات مستمر و مداوم هیات رییسه نظام و مدیر کل و مدیران اداره کل راه و شهرسازی اظهار کرد: موضوعات اجرایی کردن خدمات دفاتر مهندسی در بافت فرسوده و ارائه گزارش عملکرد نظارت عالیه سازمان در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

فرج زاده ها ادامه داد: هدف اصلی از اجرای  طرح احیای بافت ناکارآمد شهری، بالا بردن سطح کیفیت زندگی مردم بوده که با اجرایی نمودن این طرح و رفع موانع قانونی و دریافت دستورالعملهای لازم ميتوانيم به اهداف مشترك دونهاد برسيم.

نظر شما