شناسهٔ خبر: 25164 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تدوین نخستين سند مواجهه در بافت‌های تاریخی كشور/ باززنده‌سازی بافت تاریخی شيراز و كرمان با همکاری سازمان میراث فرهنگی

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی از اقدامات سه‌گانه شرکت عمران و بهسازی شهری با مشارکت سازمان میراث فرهنگی برای حفظ آثار و بافت‌های تاریخی شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ سندی دال بر تبیین شیوه صحیح و اصولی مواجهه با مسایل بافت‌های تاریخی وجود ندارد. به همین دلیل طی همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری با سازمان میراث فرهنگی در حال تدوین سندی هستیم که برای اولین بار در ایران شیوه مواجهه در بافت‌های تاریخی تدوین می‌شود.

وی افزود: در اقدامی دیگر، با مشارکت سازمان میراث فرهنگی در حال تهیه طرح های باز زنده‌سازی برای محدوده تاریخی شهر شیراز و کرمان با شرح خدمات و رویکردی جدید هستیم. این برنامه که تحت نظر متخصصان بین المللی از کشور ایتالیا در حال تهیه است برای نخستین بار به ارائه الگوی توامان حفاظت و توسعه در عرصه بافت های تاریخی می پردازد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌که سومین اقدام مشترک ما و میراث فرهنگی، تعریف پروژه هایی اجرایی برای ارائه الگوهایی در حفاظت و باززنده‌‌سازی بافت‌های تاریخی است، به ايسنا گفت: با اجرای این پروژه‌ها نشان می‌دهیم که الگوی صحیح در بهسازی و مرمت در این محدوده‌ها چگونه است. بهسازی محله آب انبار نو ساری، مراکز محلات تاریخی شهر گرگان، تجهیز محورهای تاریخی در شهرهای کاشان، بیرجند و شیراز و مرمت و بهره‌برداری از بیش از یک صد و بیست ساختمان ارزشمند از زمره برنامه‌های اجرایی فوق الذکر هستند.

نظر شما