شناسهٔ خبر: 25469 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در دیدار ایزدی با معاون دبيركل سازمان ملل متحد مطرح شد:

ضرورت اجرای اقدامات لازم جهت ارتقای كيفيت زندگی، زيست‌پذيری و كاهش فقرشهری/ تمایل هبیتات در کمک به اجرای برنامه‌های توسعه شهری ایران

نشست در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با معاون دبيركل سازمان ملل و مدير اجرايی برنامه اسكان بشر ملل متحد در حاشیه سومین نشست از کمیته مقدماتی سومین کنفرانس سازمان ملل در زمینه مسکن و توسعه پایدار شهری بر ضرورت اجرای برنامه‌هایی جهت ارتقای كيفيت زندگی، زيست‌پذيری و كاهش فقرشهری تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در دیدار  "محمد سعید ایزدی" معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با "جون كلوس" معاون دبيركل سازمان ملل و مدير اجرايي برنامه اسكان بشر ملل متحد در حاشیه سومین نشست از کمیته مقدماتی سومین کنفرانس سازمان ملل در زمینه مسکن و توسعه پایدار شهری (هبیتات ۳) در شهر "سورابایا" معاون وزير راه و شهرسازي كشورمان، سياست‌ها و برنامه‌های توسعه شهری دولت را تشریح کرده و بر ضرورت مواردی ازجمله ارتقای كيفيت زندگی، ارتقای زيست‌پذيری و كاهش فقرشهری تأکید کرد.

ایزدی همچنین در طول نشست به تشریح برنامه‌های وزارت‌خانه از جمله شهرسازی ريل پايه، بازآفرينی شهری و طرح جامع مسكن نیز پرداخت.

جان كلوس، مدير اجرايی برنامه اسكان بشر ملل متحد، ضمن تبريك و تاييد سياست‌های متاخر وزارت بر ضرورت تداوم اين رويكرد و اجرای برنامه‌های تشريح شده تاكيد كرد.

همچنین در این دیدار راه‌های مختلف تعمیق و گسترش همکاری‌های بین وزارت راه و شهرسازی و دفتر برنامه اسکان بشر در تهران مورد گفتگو قرار گرفت. 

وی در بخش ديگری از سخنان خود برای امضا توافقنامه‌ای جامع ميان UN-HABITAT و دستگاه‌های مختلف ايرانی جهت ياری رساندن به برنامه‌های توسعه شهری در ايران و همچنين استفاده از تجربيات كشورمان در اين زمينه اعلام آمادگی کرد.

در اين نشست نمايندگان شهرداری تهران نيز حضور داشتند و به تشريح برنامه شهرداری با عنوان ارتقای كيفيت مركز تاريخی تهران پرداختند./

نظر شما