شناسهٔ خبر: 26092 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت:

سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیاردی بخش خصوصی در بندر خرمشهر/ تمهیدات سازمان بنادر برای جذب سرمایه‌گذار در بندر چابهار/ استقبال بخش‌خصوصی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بندرامام خمینی(ره)

گزارش آخر هفته  سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیاردی بخش خصوصی در بندر خرمشهر، ضرورت به روزرسانی چیدمان ناوگان جستجو و نجات دریایی، تمهیدات سازمان بنادر برای جذب سرمایه‌گذار در بندر چابهار از مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

اسحاق جهانگیری(خبر کامل را در اینجا مشاهده کنید)

باید با فعال سازی ظرفیت‌های موجود در بنادر کشور برای نیازهای داخلی کشور و نیز برای ارائه خدمات تخلیه و بارگیری کالا به سایر کشورها برنامه ریزی کنیم.

محمد سعیدنژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اسحاق جهانگیری(خبر کامل را در اینجا مشاهده کنید)

بندرخرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک، سابقه تاریخی و نقش آن در توسعه منطقه ای خرمشهر و آبادان می تواند در زمینه افزایش اشتغال و رفاه مردم این منطقه محروم کشور مؤثر باشد.

در حال حاضر در بندرخرمشهر ٤٠ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا وجود دارد و بخش خصوصی نیز در حال سرمایه گذاری ١٢٠ میلیارد تومانی در این بندر است.

ما بر اساس سیاست های دولت میزان فعالیت در این زمینه را افزایش داده ایم و تاکنون ٣١ فروند مغروقه از اروند رود خارج سازی شده که ١٢ فروند آن طی ٣ سال گذشته خارج سازی شده است.

هدف گذاری ما در خرمشهر این است که بتوانیم کشتی های با ظرفیت ١٥ تا ٢٠ هزار تن را پهلو دهیم و مطمئن هستیم این اتفاق تأثیر زیادی در توسعه منطقه خرمشهر و آبادان خواهد داشت.

هم اکنون دفتر C.B.C آماده است و دوستان ما از عراق از این دفتر بازدید داشته اند.

سعدالله عبدالهی  مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اسحاق جهانگیری(خبر کامل را در اینجا مشاهده کنید)

به دنبال استقبال سرمایه گزاران بخش خصوصی از فرصت های مساعد سرمایه گذاری در این مجتمع بزرگ بندری و افزایش ترافیک کالا و مبادلات بازرگانی مورد توجه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و این مجتمع بندری قرار گرفته و در این خصوص پروژه های عمرانی و توسعه ای متعددی به مرحله اجرا درآمد.

سياوش رضوانی مدير كل بنادر و دريانوردی استان مازندران اسحاق جهانگیری(خبر کامل را در اینجا مشاهده کنید)

دريای خزر از ظرفيت مناسبی برای توسعه گردشگی دريايی در شمال کشور برخوردار است.

شناسايی مكان های مناسب و ساخت سازه های سبك و استاندارد انتظار ما از بخش خصوصي است

خوشبختانه با توجه به زیر ساخت های مناسب در بندر نوشهر شركت ایرسوتر برای راه اندازی خط مسافری بین بنادر نوشهر و تركمن باشی اعلام آمادگی كرد .

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اسحاق جهانگیری(خبر کامل را در اینجا مشاهده کنید)

سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق بندر چابهار و جذب سرمایه گذاری مشوق ها و تخفیفات ۳۰ تا ۵۵ درصدی در حوزه بندری در نظر گرفته است که این امر تاثیر زیادی در تجارت بین دو کشور دارد.

بندر چابهار در مسیر مهمترین کریدور شمال به جنوب مطرح در دنیاست زیرا این مسیر کشورهای جنوب شرق آسیا را به کشورهای CIS  شمال اروپا متصل متصل می کند.

سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق بندر چابهار و جذب سرمایه گذاری مشوق ها و تخفیفات ۳۰ تا ۵۵ درصدی در حوزه بندری در نظر گرفته است که این امر تاثیر زیادی در تجارت بین دو کشور دارد.

محمد راستاد معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور اسحاق جهانگیری(خبر کامل را در اینجا مشاهده کنید)

در بخش دریایی، حفظ آمادگی لازم در مقابله با شرایط مضطر انجام تمرین نیروهای انسانی در قالب مانورهای پیش بینی شده با سناریوهای مشخص و هدفدار بسیار مهم است.

برای رفاه حال مسافران دریایی طی سال جاری، با ساخت اسکله و فونداسیون جدید، رمپ شناور مسافری از محل اسکله تجاری به روبروی ترمینال مسافری بندر جابجا خواهد شد.

نظر شما