شناسهٔ خبر: 25868 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جزئیات نشست شورای معاونین اداره بنادر و دریانوردی لنگه:

ضرورت به روزرسانی چیدمان ناوگان جستجو و نجات دریایی/ اختصاص یک فروند شناور ناجی برای استقرار در جزیره لاوان

محمد راستاد ‌معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با تاکید بر ضرورت چیدمان ناوگان جستجو و نجات بر مبنای اصول مدیریت ریسک گفته است: حفظ ایمنی تجهیزات اطفای حریق با نصب سیستم های ثابت در بندر باید بر اساس استاندارد های موجود تامین و همواره آماده بکار باشد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عضو هیات عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور که در نشست شورای معاونین اداره بنادر و دریانوردی لنگه سخن می گفت بر ضرورت به روز رسانی ناحیه بندی و چیدمان ناوگان جستجو و نجات بر مبنای اصول مدیریت ریسک تاکید کرد و گفت:اقدامات مناسبی برای رضایت مشتریان و ارتقای کیفیت خدمات به مشتریان در این بندر انجام شده است.

محمد راستاد پایش مستمر و توجه به نقش های حاکمیتی و نظارت بر ایمنی حمل و نقل دریایی در محدوده ٥٧٥ کیلومتر سواحل تحت نظارت اداره بنادر غرب هرمزگان از درب بندر تا مسیرهای دریایی را ضروری دانست و اظهار کرد:در بخش دریایی، حفظ آمادگی لازم در مقابله با شرایط مضطر انجام تمرین نیروهای انسانی در قالب مانورهای پیش بینی شده با سناریوهای مشخص و هدفدار بسیار مهم است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: حفظ ایمنی تجهیزات اطفای حریق با نصب سیستم های ثابت در بندر باید بر اساس استاندارد های موجود تامین و همواره آماده بکار شود.

اختصاص یک فروند شناور ناجی برای استقرار در جزیره لاوان

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه نیز در این نشست اظهار داشت: برای رفاه حال مسافران دریایی طی سال جاری، با ساخت اسکله و فونداسیون جدید، رمپ شناور مسافری از محل اسکله تجاری به روبروی ترمینال مسافری بندر جابجا خواهد شد.

وی همچنین ضمن ارزیابی نقاط حادثه خیز غرب هرمزگان از اختصاص یک فروند شناور ناجی برای استقرار در جزیره لاوان خبر داد و گفت: تیمی تحت نظر واحد HSE از میان پرسنل عملیاتی و آتش نشانی این بندر برای رعایت استانداردهای زیست محیطی فعال می شود.

تاکید بر بهبود امکانات رفاهی ترمینال مسافری شرکت والفجر، رایزنی جهت استقرار مامورین سازمان در بندر چندمنظوره تجاری شیو، ارایه طرح توجیهی مدیریت پسماند و جمع اوری فاضلاب بندرلنگه و رفع نواقص وضعیت نامناسب سیستم های اطفای حریق از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

همچنین مقرر شد، برای مقابله با آلودگی دریایی در محدوده حوضچه بندرلنگه، شناور آتش خوار سهراب با هزینه ٣ میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال به لوازم جدید مقابله با آلودگی مجهز شود.

نظر شما