شناسهٔ خبر: 26669 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها خبر داد:

انتقال ایستگاه مسافری راه‌آهن ارومیه به داخل شهر/ جانمایی ایستگاه راه‌آهن رشت به تصویب کمیته سیاستگذاری رسید

ایستگاه راه آهن ارومیه مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: در راستای تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توسعه رویکرد در تا در بودن شبکه ریلی به تمام خطوط راه‌آهن کشور، ایستگاه مسافری ارومیه به داخل شهر منتقل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، غلامرضا رضایی بالاجو از انتقال ایستگاه مسافری راه‌آهن ارومیه به داخل شهر خبر داد و گفت: با توجه به سیاست گذاری‌های صورت گرفته در بخش ایستگاه‌های راه‌آهن و تاکید بر درتادر بودن شبکه ریلی و گسترش حمل و نقل ترکیبی، ایستگاه راه‌آهن مسافری شهر ارومیه به داخل شهر منتقل می‌شود.

وی افزود: کارگروه کمیته سیاست‌گذاری و مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن با موضوع ایستگاه راه‌آهن ارومیه پس از تشکیل دو جلسه، ۵ گزینه را به منظور انتقال ایستگاه راه‌آهن مسافری شهر ارومیه پیشنهاد کرد.

رضایی بالاجو در خصوص نتیجه مذاکرات این کارگروه با مقامات استانی اظهار داشت: پس از تشکیل کارگروه‌ها دو گزینه مناسب جنب پایانه مسافری موجود در شهر و یا پایانه مسافری طرح توسعه آتی شهر ارومیه انتخاب و مقرر شد مطالعات تکمیلی انجام شود.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان غربی عنوان کرد: در این بازدید مقرر شد بررسی مجددی با محوریت استاندار استان آذربایجان غربی در خصوص محل احداث ایستگاه مسافری در داخل شهر ارومیه صورت پذیرد.

مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها تاکید کرد: ایستگاه راه‌آهن در دست احداث شهر ارومیه نیز تکمیل می‌شود و با کاربری باری و تشکیلاتی به شهروندان خدمات ارایه می‌کند.

رضایی بالاجو در پایان ضمن اشاره به بازدید روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی در خصوص ایستگاه مسافری شهر رشت بیان داشت: محل ایستگاه مسافری شهر رشت هم در حوالی میدان گیل جنب پایانه مسافری نیز به تصویب کمیته سیاست‌گذاری و مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن رسیده است.

نظر شما