شناسهٔ خبر: 27243 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اخبار حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت:

ورود ۲۳۵ واگن جدید به ناوگان ریلی تا پایان سال جاری/ عملیات ساخت بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر را‌ه‌آهن دو خطه/ ۶۰ کیلومتر دیگر از راه‌آهن قزوین- رشت آماده ریل‌گذاری/ یک ایستگاه راه‌آهن کفاف نیاز مردم تهران را نمی‌دهد/ بهره‌برداری از قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان

گزارش آخر هفته ورود ۲۳۵ واگن جدید به ناوگان ریلی تا پایان سال جاری به كشور، عملیات ساخت بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر را‌ه‌آهن دو خطه در دولت یازدهم، آماده بودن شرايط برای ريل‌گذاری ۶۰ کیلومتر دیگر از راه‌آهن قزوین- رشت و بهره‌برداری از قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان تا ۲ سال آینده از مهمترين اخبار حوزه جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار ریلی هفته گذشته در جدول زیر قابل مشاهد است:

 

پور سید آقایی معاون وزیر راه وشهرسازی

 

تا پایان امسال، ۲۳۵ دستگاه وارد ناوگان می‌شود كه شامل واگن‌های نو و دست دو خواهد بود و البته مجوز واگن‌های دسته دو از دولت قبل صادر شده است. (برای مشاهده خبر اينجا كليك كنيد)

ایران از ابتدای انقلاب تا سال ۹۲ در مجموع ۱۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن دوخطه داشت، اما در دولت یازدهم بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر راه‌آهن دوخطه در دست ساخت قرار گرفت که ۸۰۰ کیلومتر آن تا پایان سال جاری تحویل و به بهره‌برداری خواهد رسید. (برای مشاهده خبر اينجا كليك كنيد)

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی

 

۷۱ کیلومتر از مسیر راه‌آهن قزوین- رشت تاکنون ریل‌گذاری شده است و ۶۰ کیلومتر دیگر از نیز رشت به رستم‌آباد آماده ریل‌گذاری است. (برای مشاهده خبر اينجا كليك كنيد)

مهرداد تقی زاده عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن

 

با این جمعیت شهر تهران به طور قطع یک ایستگاه کفاف نیازهای مردم را نمی‌دهد.در گذشته راه‌آهن تمایل داشت که ایستگاه‌ها داخل شهر نباشند.  اما نباید به این فکر باشیم که انجام چه کاری برای شرکت راه‌آهن راحت‌تر است، بلکه باید به راحتی و آسایش مردم فکر کرد تا مردم بتوانند در کمترین زمان به نزدیک‌ترین ایستگاه محل سکونت خود دسترسی پیدا کنند و از طرفی با اتصال ایستگاه های مترو مُدهای دیگر حمل و نقل به ایستگاه‌های چندوجهی تبدیل شوند (برای مشاهده خبر اينجا كليك كنيد).

حسن صوری مدیرکل راه و شهرسازی قم

 

احداث قطار پرسرعت تهران– قم– اصفهان و همچنین بهسازی ایستگاه مرکزی راه آهن قم ظرف ۲ سال آینده با اعتبار ۵ میلیارد یورو با سرمایه گذاری خارجی به بهره‌برداری می‌رسد. (برای مشاهده خبر اينجا كليك كنيد)

علی اصغر بدیعی مقدم مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی

 

در استان ما ورودی خط راه‌آهن کم داریم اما در حال حاضر دو قطعه راه‌آهن جوین-اسفراین با مجموع طول ۵۰ کیلومتر در دست پیمانکار است که تقریبا پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی دارد. مسیر اسفراین- بجنورد مطالعات هم انجام شده و ۱۵ کیلومتر اولیه این خط آهن زیر نظر پیمانکار است. این خط راه‌آهن از مشهد به سمت تهران اتصال پیدا می‌کند.راه‌آهن مشهد- بجنورد-گرگان هم در سطح ملی تعریف شده اما از آن جا که این پروژه بسیار عظیم است مشکل تامین منابع مالی دارد. (برای مشاهده خبر اينجا كليك كنيد)

محمد پورفخری  مدیرکل راه آهن هرمزگان

 

ساخت چند ایستگاه‌، افزایش خطوط فرعی، اتصال بنادر و سایت‌ها به خطوط ریلی، تسهیل واگذاری واگن‌ها برای تخلیه و بارگیری، افزایش سهم حمل‌و‌نقل ریلی نسبت به جاده در دو سال اخیر از ۸درصد به ۲۲درصد، افزایش میزان تخلیه بار به بیش از ۵۰ درصد و پیشرفت ۴درصدی نسبت به برنامه در تن کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده در طول دو سال گذشته به شمار می‌رود. (برای مشاهده خبر اينجا كليك كنيد)

عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب

 

در استان خوزستان دو اداره کل راه آهن با عنوان های راه آهن جنوب و زاگرس در حال فعالیت هستند. این دو اداره کل مناطق مختلف شمالی و جنوبی استان را پوشش می دهند. در این زمان خوزستان به لحاظ دارا بودن طول خطوط راه آهن رتبه هشتم و در بحث جا به جایی بار نیز رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد. (برای مشاهده خبر اينجا كليك كنيد)

محمد ابراهیم اقبالی مدیرکل راه آهن شرق

 

مدیرکل راه آهن شرق از افتتاحیه چندین پروژه عمرانی همزمان با ششمین روز هفته دولت و با حضور استاندار با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال خبر داد، این در حالی‌ست که در پنجمین روز از هفته دولت و با حضور مدیران و مسئولین راه آهن ج.ا.ا و فرماندار شهرستان خواف، خط فرعی بارگیری سنگ آهن در ایستگاه خواف به طول ۴۰۰ متر و با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد. (برای مشاهده خبر اينجا كليك كنيد)

 

 

نظر شما