شناسهٔ خبر: 27615 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای کنترل فعالیت جاده‌ای وانت بارها،

حداقل سن رانندگان وانت بار برای صدور مجوز فعالیت ۲۳ سال اعلام شد

وانت بار معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در راستای صدور مجوز فعالیت و کنترل تردد وانت بارها حداقل سن رانندگان این ناوگان ۲۳ سال اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان، مصطفی پناهنده افزود: رانندگان این ناوگان در زمینه تردد وانت بارهای فاقد بارنامه، شرایط و ضوابط حمل بار و در نهایت نحوه فعالیت، از آبان ماه امسال در جاده‌های کشور کنترل و اعمال قانون خواهند شد.

وی صدور مجوز فعالیت این ناوگان را ضروری خواند و بیان کرد برای‌ ورود به بخش حمل و نقل بار در مسیرهای برون شهری و صدور مجوز فعالیت، حداقل سن رانندگان وانت بار ۲۳ و حداکثر سن ۵۵ سال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان این مطلب افزود: شرایط فعالیت رانندگان حمل و نقل کالای سبک (وانت بار) برون شهری مطابق با دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل و نقل برون شهری و روستایی و اصلاحیه‌های بعدی آن خواهد بود.

پناهنده گفت: سیاست کلی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در تدوین این دستورالعمل جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی در فعالیت شاغلین این بخش؛ تشویق آنان و تسریع در ساماندهی این ناوگان است.

وی تاکید کرد: مدرک لازم برای متقاضیان رانندگی وانت بارو صدور مجوز فعالیت پنجم ابتدایی و برای متقاضیانی که ظرف یکسال از ابتدای شروع طرح مبادرت به ثبت نام نمایند، ارائه گواهی تحصیلی پایین‌تر از پنجم ابتدایی یا نهضت سوادآموزی نیز پذیرفته می‌شود.

وی افزود همچنین برای‌ ورود به بخش و صدور مجوز فعالیت، حداقل سن رانندگان وانت بار ۲۳ سال و حداکثر سن ۵۵ سال است. در مورد رانندگان بخش حمل ونقل روستایی و همچنین رانندگانی که سابقه پرداخت حق بیمه دارند، تا سقف ۱۰ سال به حداکثر این سن اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: هنگام تمدید برگ فعالیت رانندگان، ارائه کارکرد حداقل تعداد ۲۴ فقره بارنامه ثبت شده در سیستم (سامانه بارنامه برخط) در طی یک سال جهت احراز فعالیت حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده‌ای به مرجع تمدید کننده برگ فعالیت کفایت می‌کند.

ضمناً شرایط وانت بار برای فعالیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای عبارتست از: درج نام وانت بار در کارت مشخصات وسیله نقلیه، دارا بودن پلاک ایران، دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث معتبر و داشتن حداکثر سن وسیله نقلیه  ۱۵ سال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: فعالیت متقاضیانی که ظرف یکسال از ابتدای شروع طرح مبادرت به ثبت نام کنند، با سن ناوگان تا پنج سال بیشتر یعنی معادل ۲۰ سال به شرط داشتن کلیه شرایط خصوصاً گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر مورد تایید است.

وی افزود: شرایط و ضوابط حمل بار توسط وانت بارها در راه‌های برون شهری کشور شامل محدودیت‌های ابعاد (طول، عرض و ارتفاع) و اوزان و همچنین نحوه بارگیری، حمل و مهار ایمن محمولات تهیه و در این دستورالعمل ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: پس از تاریخ اعلام شده و از اول آبان ماه امسال داشتن بارنامه برای وانت بارها الزامی است و متقاضیان و فعالین در بخش حمل و نقل سبک بین شهری می‌توانند یا از طریق صدور بارنامه توسط شرکت‌های حمل و نقل دارای مجوز فعالیت معتبر موجود فعالیت کنند.

نظر شما