شناسهٔ خبر: 28321 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديرعامل راه‌آهن در مراسم صبحگاه مشترك؛

هیچ توسعه پایداری بدون امنیت پایدار محقق نمی‌شود/ روحیه استقلال‌طلبی و آزادگی را با توان نظامی حفظ كنیم

محسن پورسیدآقایی پورسیدآقایی اعلام كرد: كاهش توان نظامی كشور همیشه موجب جنگ می شود، بنابراین سیاست امروز ما این است كه توان نظامی خود را روز به روز افزایش دهیم تا كسی جرات حمله و آسیب رساندن به كشور، استقلال و آزادگی ما را نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم صبحگاه مشترك راه آهن به  که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران، بسیج و نیروی انتظامی راه‌آهن در مركز مقاومت بسیج راه آهن برگزار شدبا بیان اینكه همه ما مدیون ایثارگری كسانی هستیم كه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند، گفت: چه آنهایی كه شهید و یا جانباز شده و چه آنانی كه ماندند تا به كشور و میهن خود خدمت كنند، بزرگترین ایثارگریهای تاریخ را در كشور داشته و دارند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس به خوبی نشان داد كه اگر ما آمادگی كامل خود را حفظ كنیم دشمنان دیگر طمع به این انقلاب و فرهنگ آن نخواهند داشت.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینكه حمله صدام از باب تصرف زمین ها در ایران نبود بلكه تنها بهانه آن ضربه زدن به انقلاب و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: مشكل صدام و پیروان او برای تصرف ایران نه به خاطر نفت بود و نه زمین، بلكه آنان می خواستند روحیه استقلال طلبی و آزادگی را از ما گرفته و ضربه نهایی را به انقلاب ما بزنند.

وی عنوان كرد: امروز اگر ما آمادگی نظامی نداشته باشیم و اگر فكر كنیم كه در دنیای جدید، نیازی به نیروهای دفاعی و بسیجی نیست، اشتباه محض كرده ایم.

آقایی اظهار كرد: همانطور كه خداوند نیز در قرآن مجید می فرماید؛ همه امكانات را همیشه آماده نگه دارید نه برای آنكه بجنگید و یا حمله كنید بلكه برای اینكه دشمنان از این كه بخواهند به شما حمله كنند، بترسند و جرات ضربه زدن نداشته باشند.

وی گفت: كاهش توان نظامی كشور همیشه موجب جنگ می شود، بنابراین سیاست امروز ما این است كه توان نظامی خود را روز به روز افزایش دهیم تا كسی جرات حمله و آسیب رساندن به كشور، استقلال و آزادگی ما را نداشته باشد.

وی با اعلام اینكه آمادگی و توان نظامی مانع جنگ در كشور می شود، بیان داشت: امروز دشمنان به واسطه توان موشكی و نظامی كشور جرات حمله را ندارند و این در حالی است كه استكبار جهانی در حال تحریك همسایه های ایران برای حمله است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش قدرت و توان نظامی در كشور، تصریح كرد: امروز بسیجیان و نیروهای نظامی بایستی از توان نظامی بالایی در همه مقاطع برخوردار باشند و این همان سیاستی است كه رهبری خواهان آن است.

مدیر عامل راه آهن با بیان این مطلب كه كشور بایستی در همه زمینه ها به خصوص اقتصادی آمادگی لازم را داشته باشد، گفت: اگر كشور ما از نظر اقتصادی ضعیف باشد، موجب حمله دشمن خواهد شد بطوریكه طی سال های گذشته در جریان تحریم های اقتصادی شاهد فشار دشمن و ضربه زدن به موقعیت اقتصادی كشور بودیم.

وی اظهار كرد: طی تحریم نفتی و كاهش فروش نفت ایران و به دنبال آن كاهش صادرات، دشمنان به دنبال اهداف خود برای ضربه زدن به اقتصاد كشور ایران بودند كه خوشبختانه با هوشیاری كامل نظامی و تحت حمایت مقام معظم رهبری تصمیم دشمنان عملی نشد.

وی خاطر نشان كرد: پس از مذاكرات ژنو امروز شاهد افزایش صادرات نفت هستیم بطوریكه بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشكه در روز صادر می كنیم و این توان را به ما می دهد كه از نظر اقتصادی كشور را آباد كنیم و به توسعه برسانیم.

آقایی عنوان كرد: در مذاكرات هسته ای ایران نشان داد كه دشمنان نمی توانند از هیچ طریقی كشور را مورد حمله قرار دهند چرا كه ایران توان نظامی و اقتصادی بالایی دارد و در شرایط سخت نیز می تواند با نیروهای توانمند و متخصص خود اقتصاد را به رشد برساند.

وی اظهار امیدواری كرد: همه همكاران بایستی دست در دست یكدیگر و در كنار سلایق مختلف اختلافات سیاسی را كنار بگذاریم و برای سازندگی كشور تلاش كنیم.

هیچ توسعه پایداری بدون امنیت پایدار محقق نمی شود

در ادامه مراسم سرهنگ پاسدار داود عباس زاده مشاور مدیر عامل در امور ایثارگران و فرمانده مركز مقاومت بسیج راه آهن عنوان كرد: امروز ما پا جای پای كسانی گذاشته ایم كه روزی برای آبادانی و سازندگی كشور و از بین نرفتن استقلال و آزادی آن از خودگذشتگی كردند.

وی با بیان اینكه ما وظیفه داریم مسئولیت خود را در هر ارگان و سازمانی كه هستیم به درستی انجام دهیم، افزود: هیچ توسعه پایداری بدون امنیت پایدار محقق نمی شود و امنیت پایدار نیاز به آمادگی دارد.

وی تاكید كرد: آمادگی مصداقی از پدافند غیر عامل است و امروز ما توانسته ایم در برابر فشار تحریم ها و مشكلاتی كه اقتصاد كشور را تهدید می كرده، مقاومت كرده و حیله دشمنان را نابود كنیم.
سرهنگ پاسدار عباس زاده خاطر نشان كرد: ما نه تنها آمادگی نظامی بلكه در صحنه های بالندگی همچون هوافضا، شبیه سازی و هسته ای مراحل رشد را طی می كنیم و این یك افتخار است كه توانستیم با روحیه بسیجی در عرصه های مختلف پیروز باشیم.

گفتنی است؛

نظر شما