شناسهٔ خبر: 28332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در صورت تأمین اعتبار انجام خواهد شد؛

احداث بیش از ۳۰۰ کیلومتر جاده در استان قزوین تا پایان دولت یازدهم

مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه دولت به استان قزوین گفت: این سفر می‌تواند منشاء تغییر و تحولات مثبتی در راستای برنامه‌ریزی و اجرای هر چه سریع‌تر پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر با اعلام این موضوع گفت: پروژه‌ مهم و اثرگذاری در حوزه راه و شهرسازی در استان در دست اقدام است که در صورت تأمین اعتبار صددرصدی قابلیت بهره‌برداری تا پایان دولت تدبیر و امید را دارند.

مانی فر با اشاره به اثرات قابل‌توجه افتتاح این طرح‌ها در رشد و توسعه استان در ابعاد مختلف افزود: در صورت تأمین اعتبار چهار هزار و هشت‌صد و سی‌ونه میلیارد ریال بیش از ۳۱۶ کیلومتر راه در استان ساخته می‌شود.

رییش شورای حمل‌ونقل استان بابیان اینکه در این سفر بخشی از پروژه تعریض و بهسازی (چهار خطه کردن) محور بویین‌زهرا به ساوه به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: تکمیل مسیرهای کریدوری شمال به جنوب و غرب به شرق از سیاست‌های اولویت‌دار راه و شهرسازی است که قزوین نیز به‌واسطه قرار گرفتن در این مسیرها نیازمند توسعهٔ جاده‌ای است.

مانی فر همچنین به اهمیت بهسازی و مناسب سازی راه‌های روستایی اشاره کرد و تاکید کرد: با تأمین اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه در این حوزه بهسازی شده و روکش آسفالت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی یکی دیگر از طرح‌های قابل‌افتتاح در راه و شهرسازی تا پایان این دولت را بهسازی و روکش بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه‌های شریانی استان دانسته و گفت: این طرح با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار قابلیت انجام خواهد داشت.

دبیر کمیته ایمنی راه‌های استان با بیان اینکه کلیه نقاط پرحادثه در استان شناسایی شده گفت: مقاطعی که با اعتبارات موجود قابل‌رفع شدن بودند برطرف شده و در صورت تأمین اعتبار ۱۳۹ میلیارد ریال بیش از ۱۲ نقطه دیگر در محوره‌های مواصلاتی استان ایمن‌سازی و اصلاح خواهند شد.

دبیر شورای مسکن استان با اشاره به اینکه تا پایان سال بیش از ۶۰۰۰ واحد مسکن مهر در استان افتتاح می‌شود یادآور شد: ساختمان‌های اداری اداره کل استاندارد و سازمان برنامه‌وبودجه نیز ازجمله طرح‌هایی هستند که دارای پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی بوده و با تأمین ۹۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی توسعه و تکمیل حمل‌ونقل ریلی را ازجمله سیاست‌های مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی ذکر کرده و گفت: پروژه راه‌آهن قزوین – رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر بااعتباری نزدیک به ۸۴۰۰ میلیارد ریال قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی اضافه کرد: دوخطه کردن راه‌آهن تهران – تبریز نیز ازجمله پروژه‌ای مهم حوزه راه و شهرسازی است که قطعه آبیک – قزوین به طول ۵۲ کیلومتر نیازمند ۱۳۰۵ میلیارد ریال و قطعه قزوین – سیاه باغ به طول ۵۱ کیلومتر نیازمند ۱۹۲۸ میلیارد ریال جهت راه‌اندازی تا پایان دولت تدبیر و امید می‌باشند.

نظر شما