شناسهٔ خبر: 28333 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لارستان برگزار شد:

برگزاری نشست مدیران شهرسازی و معماری گروه شش کشور در لارستان

سلمان مهرابی آخرین نشست گروه شش مدیران شهرسازی و معماری با حضور مدیریت‌های شهرسازی لارستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به مدت دو روز به میزبانی لارستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، آخرین نشست گروه شش مدیران شهرسازی و معماری با حضور مدیریت‌های شهرسازی لارستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به مدت دو روز به میزبانی لارستان برگزار شد.

سلمان مهرابی سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان که میزبان این نشست بود در خصوص مطالب مطروحه در این جلسه دوروزه گفت: موضوع اصلی این نشست بررسی و تحلیل اعتبارات در حوزه معماری و شهرسازی و ارائه پیشنهاد‌ها و راهکارها به‌منظور ترمیم و تقویت سرانه‌های مالی بود و بر این اساس تمامی اطلاعات مالی و اعتباری این حوزه در سطح ملی و استان‌های موردمطالعه، در سال ۹۰ تا ۹۴ بررسی شد.

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان در ادامه افزود: اعتبارات حوزه شهرسازی و معماری نسبت به حوزه‌های دیگر در هر اداره کل در سطوح پایین‌تری قرارگرفته است درحالی‌که طرح‌های شهری در قالب طرح جامع، تفصیلی و ... از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده اما متأسفانه بعضاً به جهت عدم تأمین و تخصیص اعتبارات لازم دچار گذر زمان شده و در موعد مقرر تهیه و به تصویب نمی‌رسد.

وی افزود: این طرح‌های میان‌مدت برای ۱۰ سال آیندهٔ شهرها هدف‌گذاری کرده ولیکن با توجه به دلایل ذکرشده اطلاعات‌پایه طرح‌ها مستهلک‌شده و درنهایت منجر به عدم تحقق اهداف تعیین‌شده می‌گردد و عملاً نتیجهٔ موردنظر از این طرح‌ها حاصل نخواهد شد.

مهرابی بابیان اینکه در این نشست‌ها و طی بررسی‌های صورت گرفته، محل منابع تأمین اعتبار و تقویت مالی حوزه شهرسازی و معماری به‌خصوص در ارتباط با کلیه طرح‌های شهری شناسایی‌شده و بناست به‌عنوان خروجی حاصل از شش جلسه برگزارشده از سوی گروه شش در همایش سراسری مدیران شهرسازی و معماری ارائه شود.

نظر شما