شناسهٔ خبر: 28344 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

تردد بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در راه‌های ارتباطی استان همدان

جاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از تردد ۵ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۱۹۷ خودرو در راه‌های ارتباطی استان در شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان، نصرت اله حیدری بیان کرد: بر اساس اطلاعات سیستم‌های مرکز مدیریت راه‌های استان در شهریور امسال تردد ۵ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۱۹۷ خودرودر محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که ۸۳ درصد آن مربوط به وسایل نقلیه سبک و ۱۷ درصد وسایل نقلیه سنگین بود.

وی تعداد کل وسایل نقلیه عبوری در شبکه راه‌های استان همدان را ۱۰ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۶۴۹ تردد خواند و افزود: همچنین تعداد کل وسایل نقلیه عبوری تعدیل شده در شبکه راه‌های استان ۱۱ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۳۷۶ تردد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: ۵۸ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان همدان وجود دارد که بیشترین تردد را در محور همدان- کرمانشاه (رفت‌وبرگشت) با یک‌میلیون و ۵۲۸ هزار و ۹۸۷ مورد به ثبت رسانده است.

وی افزود: در شهریورماه امسال تعداد ۲ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۶۵ وسایل نقلیه به استان وارد و تعداد ۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۴۳۲ وسایل نقلیه از استان خارج‌ شده است.

حیدری سهم وسایل نقلیه سنگین از کل وسایل نقلیه عبوری را ۱۵ درصد خواند و گفت: در یک‌ماهه اخیر تعداد یک‌میلیون و ۶۹۲ هزار و ۶۳۴ تردد از وسایل نقلیه سنگین عبوری در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی ابراز کرد: سهم تخلفات سرعت ۱۵ درصد و سهم سبقت غیرمجاز در تخلفات صورت گرفته ۲ درصد بوده است، ضمن اینکه سهم تخلف عدم رعایت فاصله با وسیله نقلیه جلویی ۱۴ درصد ثبت شده است.

وی حداکثر سرعت متوسط آزادراه همدان- ساوه را ۱۰۱ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: زمان اوج ترافیک در این مدت از ساعت ۲۰ الی ۲۱ شب بوده است.

یادآور می‌شود مرکز مدیریت راه‌های استان همدان با دارا بودن ۵۸ سامانهٔ تردد شمار، ۱۱ سامانه دوربین‌های ثبت تخلف سرعت، ۱۲ سامانهٔ دوربین‌های نظارت تصویری و ۲ سامانه توزین در حال حرکت (wim) کلیه فعالیت‌های وسایل نقلیه را درمحورهای مواصلاتی استان تحت پوشش دارد.‌​

نظر شما