شناسهٔ خبر: 28386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح پروژه چهارخطه کردن محور بویین زهرا – ساوه در سفر رئیس جمهور به قزوین

مانی فر بخشی از پروژه تعریض (چهارخطه سازی) و بهسازی محور بویین زهرا به ساوه که تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه برای آن صرف شده، همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت تدبیر و امید به استان قزوین افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی ‌فر با اعلام این خبر گفت: بی‌گمان سفر دکتر روحانی به قزوین برکات زیادی به همراه داشته و منشا آغاز طرح ها و برنامه های مهم و اثرگذاری در سطح استان خواهد بود.

وی افزود: یکی از بزرگترین پروژه‌هایی که همزمان با سفر رییس دولت تدبیر و امید افتتاح می‌شود، بخشی از عملیات تعریض و بهسازی محور بویین زهرا به ساوه به طول ۱۵ کیلومتر است که تاثیر بسزایی در افزایش سطح ایمنی و تسهیل در عبور و مرور خواهد داشت.

مانی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۲ کیلومتر از این پروژه تا کنون مورد تعریض و بهسازی واقع شده بیان کرد: ۲۰۰ هزار تن آسفالت صرف روسازی این بخش از مسیر شده و مابقی کار نیز همچنان در دست انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: طول کل پروژه ۸۵ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن در استان قزوین قرار گرفته و تا کنون برای اجرای عملیات بخش قرار گرفته در استان قزوین بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مانی فر همچنین یادآور شد: این جاده بخش قابل توجهی از ترافیک عبوری جنوب کشور را به غرب، شمال غرب و استان قزوین انتقال می دهد و با توجه به اهمیت جاده و میزان حوادث و سوانح رخ داده و نیزمشخصات جغرافیایی، تعریض این جاده در دستور کار وزارت خانه قرار گرفته است.

نظر شما