شناسهٔ خبر: 28399 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روکش آسفالت بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه در کاشمر/ روکش آسفالت گرم محور روستایی سیه لاخ باخرز

آسفالت رییس اداره راه و شهرسازی کاشمر و خلیل‌آباد از اجرای روکش آسفالت بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه و رفع تصرف بیش از ۳۰ هزار متر مربع از اراضی ملی این منطقه طی یک سال گذشته خبر داد. مسئول نمایندگی راه و شهرسازی شهرستان باخرزنیز از اجرای روکش آسفالت گرم محور روستایی سیه لاخ به طول ۶ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، غلامرضا ابراهیمی، رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر و خلیل‌آباد  گفت: طی یک سال اخیر بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی در حوزه استحفاظی کاشمر و خلیل‌آباد با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال روکش آسفالت گرم شده است.

وی افزود: طی یک سال گذشته به برکت تلاش و همت دولت تدبیر و امید و به همت نیروهای خدوم این اداره و مشارکت‌های مردمی پروژه‌های بزرگ راه و شهرسازی در حوزه استحفاظی اداره راه و شهرسازی کاشمر و خلیل‌آباد اجرا شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی کاشمر و خلیل‌آباد اضافه کرد: با اتمام این پروژه‌ها و روکش آسفالت راه‌ها، اکثر مسیرهای شهرستان به ویژه محور کاشمر - نیشابور که یک مسیر کوهستانی بوده و احتمال بارش برف و باران و یخ‌زدگی در آن بیش از سایر محورهاست، از روکش مناسب و امنیت بالاتری برخوردار شده و روکش جدید مانع نفوذ آب به داخل سطح راه و تخریب بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های این اداره می‌توان به روکش آسفالت گرم در راه‌های حوزه استحفاظی به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر احداث و ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی خلیل‌آباد و ترمیم شانه راه و تسطیح حریم به میزان یک میلیون و ۱۴۰ هزار متر مربع نیز طی یک سال اخیر اشاره کرد.

ابراهیمی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته جهت برخورد با متخلفان، متصرفان و سوءاستفاده‌کنندگان از اراضی ملی، گفت: طی یک سال گذشته به همت اداره راه و شهرسازی کاشمر و خلیل‌آباد  نسبت به آزادسازی بیش از ۳۰ هزار متر مربع از اراضی ملی و ۲۴ مورد رفع تجاوز به حریم راه صورت گرفته است.

وی همچنین از اخذ سند مالکیت اراضی دولتی به میزان بیش از ۵۰۹ هزار و ۱۳۶ مترمربع خبر داد و افزود: در همین مدت نسبت به عقد قرارداد اجاره بهای عرصه پروژه‌های مسکن مهر به تعداد ۷۸۰ مورد اقدام شده است.

همچنین سید مرتضی موسوی، مسئول نمایندگی راه و شهرسازی شهرستان باخرز از اجرای روکش آسفالت گرم محور روستایی سیه لاخ به طول شش  کیلومتر خبر داد و گفت: با توجه به فرسودگی روکش آسفالت این محور و با هدف مرمت و افزایش سطح ایمنی و تسهیل در تردد روستاییان عزیز، عملیات روکش آسفالت گرم محور روستائی سیه لاخ به طول ۶ کیلومتر، عرض ۵/۵ متر و ضخامت ۴ سانتیمتر اجرا شده است.

وی ادامه داد: این پروژه با تأمین بیش از ۱۸۷ تن قیر و اعتباری بالغ بر ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با مصرف ۲ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت انجام شده است.

نظر شما