شناسهٔ خبر: 28428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حامد مانی‌فر:

سفر رئیس‌جمهور فرصت تامین اعتبار پروژه‌های راه و شهرسازی قزوین است

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: سفر دکتر روحانی، رییس دولت تدبیر و امید می‌تواند منشا تغییر و تحولات مثبتی در راستای برنامه ریزی و اجرای هر چه سریعتر پروژه ها و طرح های در دست اقدام درحوزه راه و شهرسازی باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر، مدیر کل راه و شهرسازی قزوین با بیان این مطلب گفت: استان قزوین با توجه به موقعیت قرارگیری در کشور و همچنین نزدیکی به پایتخت نیازمند توجه بیشتری است.

وی افزود: علاوه بر این موضوع، پیشینه ی تاریخی و فرهنگی و همچنین استعدادهای موجود در استان در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعتی و سایر موارد، فرصت‌های ویژه‌ای را فراهم می‌کند تا با برنامه ریزی و البته یک توجه همگانی و نگاه ملی می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازهای منطقه را برطرف سازد.

مانی فر با اشاره به طرح های ملی در دست اقدام در استان قزوین به ویژه در حوزه راه و شهرسازی عنوان کرد: حضور رییس جمهور در قزوین فرصت مناسبی است تا با طرح این موارد توجه و حمایت ایشان را برای پیشبرد هر چه سریعتر این برنامه ها جلب کرد.

رییس شورای حمل و نقل استان اضافه کرد: احداث جاده‌های اصلی قزوین الموت تنکابن و قزوین رحیم آباد کلاچای، راه اندازی راه آهن قزوین رشت و پروژه دو خطه کردن راه آهن تهران قزوین از جمله طرح های مهم و اولویت داری است که قطعا با نگاه ویژه دکتر روحانی زودتر به نتیجه خواهد رسید.

مانی فر همچنین یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد اختصاص اعتبار برای تعریض (چهار خطه کردن) محور حساس و پر ترافیک جاده قدیم قزوین به آبیک است که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگری از آن نیز باقی مانده است.

دبیر کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی استان اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی قزوین، شرایط آب و هوایی آن، آثار مذهبی، تاریخی و طبیعی متعدد قرار گرفته در استان و امکان دسترسی آسان شهرهای مختلف به آن، ویژگی هایی را فراهم می‌کند که با حمایت دولت، قزوین می‌تواند محل تعریف طرح‌های ملی گردشگری، توریستی، درمانی، اقتصادی، عمرانی، صنعتی و سایر برنامه‌های فرا ‌منطقه‌ای باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کرد: امید است که مردم و مسئولین با همدلی و یکپارچگی دلسوزانه، امکان بهره برداری هر چه بیشتر استان عزیز قزوین از این سفر را فراهم آورند.

نظر شما