شناسهٔ خبر: 28483 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۴ درصد راه‌های استان همدان آزادراه است

نشست مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه وضعیت راه‌های استان همدان نسبت به راه‌های کشور مناسب‌تر است، گفت: پنج هزار کیلومتر طول راه‌های استان همدان است که ۳۴ درصد راه‌ها استان آزادراه است.

به گزارش پايگاه خبری‌وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،" مهندس محمد رودباری" در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بیان کرد: امسال برای اجرای طرح‌های بهسازی و بازسازی راه‌های کشور حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی در اختیار سازمان راهداری قرارگرفته که با آن می‌توان ۱۰ تا ۱۵ درصد از این راه‌ها را بازسازی کرد که باید دستگاه‌های قانون‌گذار برای تأمین اعتبار این بخش راهکارهای دیگری را پیش‌بینی کنند.

مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: مهم‌ترین راه‌ها و جاده‌های ۶ استان غرب کشور در استان همدان است و ۱۰۰ درصد حمل‌ونقل مسافر در همدان از طریق جاده‌ها است.

وی بیان کرد: توسعه راه صرفاً نمی‌تواند به‌عنوان تأثیرگذار اصلی در ایمنی باشد وقتی راه‌های دوخطه به ۴ خطه تبدیل شود بخشی از مشکلات مرتفع می‌شود.

مهندس رودباری ادامه داد: مشکلات راه‌های برون‌شهری واژگونی است و جایگاه راهداری در افزایش ایمنی راه‌ها تأثیرگذار است .

مدیرکل سابق راهداری و حمل و جاده‌ای استان همدان نیز گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری کشور تفکیک راهداری از حوزه راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حل و نقل جاده‌ای انجام شد.

نصرت‌الله حیدری بابیان اینکه استان همدان ۷۰ درصد ترافیک غرب کشور را تحمل می‌کند، گفت: همدان دارای پنج هزار کیلومتر راه است که ۸۵ کیلومتر از این میزان آزادراه بوده و این وضعیت نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه محورهای استان همدان است.

وی درباره سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند در استان همدان نیز گفت: ۱۱ دستگاه ثبت تخلف در سطح محورهای همدان نصب‌شده که تا پایان سال تمامی محورها به این دستگاه‌ها مجهز می‌شود.

وی به وجود ۱۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری در سطح جاده‌های همدان اشاره کرد و گفت: همچنین در سطح راه‌های همدان ۵۰ دستگاه تردد شمار فعال است که تا پایان امسال به ۷۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

استاندار همدان نیز این مراسم اظهار داشت: تصمیم شایسته‌ای گرفته‌شده تا تفکیکی در حوزه راهداری صورت گیرد و کار دشوار و سنگینی بود ولی برای رفاه حال مردم و شهروندان انجام شد.

نیکبخت بابیان اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در شرایط جدید می‌تواند توسعه مناسبی را در این حوزه برای کشور ایجاد کند، گفت: آینده استان همدان در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را روشن می‌بینیم و امیدواریم مدیرکل جدید بتواند از این وضعیت استفاده کند.

وی بابیان اینکه هماهنگی و همراهی مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضایی و نمایندگان استان همدان در مجلس وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به بحث برجام و به نتیجه رسیدن پاره‌ای از تعهدات طرف‌های مقابل به برجام شرایط در حال بهبود است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه طرف‌های مقابل باید به تعهدات خود عمل کنند، اظهار داشت: شیطنت‌های آمریکا دیگر نمی‌تواند مشکلی در برابر اجرای برجام ایجاد کند چراکه کشورهای دیگر در برابر این شیطنت‌ها موضع گرفتند.

وی بابیان اینکه تحریم‌های علیه ایران ظالمانه بود ولی این فشارها سبب نشد تا آزادگی و مقاومت را کنار بگذاریم، اظهار داشت: باید مراقب بدعهدی، دسیسه‌ها و شیطنت‌های آمریکا بود.

نیکبخت با اشاره به اینکه بنیان‌گذار مسئله تنزل و کاهش قیمت نفت یعنی عربستان سعودی با کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری بودجه مواجه شده است، گفت: بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از حقوق کارکنان عربستان کاهش پیدا می‌کند ولی در بدترین شرایط حقوق و دستمزد کارکنان دولت جمهوری اسلامی داده می‌شد.

استاندار همدان با اعلام اینکه ۴۵۰ میلیارد تومان از محل طرح نظام سلامت به استان همدان یارانه پرداخت شد، عنوان کرد: این امر سبب شد تا میزان پرداختی از جیب بیماران از ۷۰ درصد به ۳ و ۶ درصد کاهش یابد.

وی اظهار داشت: در حوزه راه و شهرسازی در پاره‌ای مواقع سه برابر دو دولت گذشته باوجود محدودیت‌های مالی دو و سه برابر عمل شده است که عملکرد ارزشمندی است.

نیکبخت خطاب به مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با توجه به اینکه این انتصاب بر اساس خواست شما بوده باید تلاش و پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا بتوان زمینه را برای انجام امور در این حوزه فراهم کرد.

نظر شما