شناسهٔ خبر: 28987 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با آغاز سال تحصیلی جدید؛

ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها در چهارمحال و بختیاری

ایمن‌سازی با آغاز سال تحصیلی جدید مدارس حاشیه جاده‌ها در چهارمحال و بختیاری ایمن‌سازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل ​راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، با آغاز سال تحصیلی و به‌منظور ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان و افزایش فرهنگ ترافیك و آگاهی ایشان از نحوه تردد ایمن از جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی ۴۰ مدرسه حاشیه راه‌های برون‌شهری و روستایی ایمن‌سازی می‌شوند.

 منوچهر سلمان زاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای سال تحصیلی جاری ۲۰ مدرسه ایمن‌سازی فیزیکی و در ۲۰ مدرسه دیگر نیز مباحث ایمنی آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش ایمن‌سازی فیزیکی مدارس، محوطه مقابل مدارس حاشیه راه‌ها با آرام‌سازی ترافیک و ایجاد ایمنی تردد دانش آموزان، با نصب علائم، هشدارها و تابلوهای ایمن می‌شود. 

سلمان زاده افزود: هزینه اجرای طرح ایمن‌سازی فیزیکی برای هر مدرسه ۱۰۰ میلیون ریال است که شامل: دیوارنویسی با مضامین ایمنی، خط‌کشی عابران پیاده، نصب تابلوهای هشداردهنده الكترونیكی و معمولی و تابلوهای عمودی و افقی، سرعت‌گیر، چشم‌گربه‌ای نقاشی دیوار با مضامین ایمنی و... است و برای ایمن‌سازی آموزشی و نرم‌افزاری نیز ۲۵ میلیون ریال برآورد هزینه شده است که شامل توزیع اقلام آموزشی از قبیل كیف مدرسه، پیك، جزوه،، جلیقه شبرنگ، و بازی‌های فكری ترافیكی و تجهیز گذربان مدرسه به پرچم و جلیقه مخصوص و غیره است.

شایان‌ذکر است: مدارس واقع در حاشیه جاده‌های استان شامل؛ ۲۷ مدرسه در شهرستان فارسان، ۱۰ مدرسه در اردل، ۱۳ مدرسه در کیار، ۴ مدرسه در بروجن، ۲۵ مدرسه در لردگان، ۲۳ مدرسه در سامان، ۱۷ مدرسه در کوهرنگ و ۳۴ مدرسه در حاشیه راه‌های شهرکرد می‌باشند.

گفتنی است: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها از سال ۸۳ از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط آغاز شد.

نظر شما