شناسهٔ خبر: 29502 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزیر مسکن اکوادور مطرح شد؛

همکاری ایران و اکوادور در زمینه در زمینه بازسازی مناطق زلزله‌زده/ سفر متخصصان ایرانی به اکوادور در آینده‌ای نزدیک

دیدار وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سومین کنفرانس اسکان بشر ملل متحد (هبیتات ۳) با وزیر مسکن اکوادور دیدار و ملاقات کرد. گفته می‌شود دو کشور، همکاری‌های نزدیکی را در رابطه با ساخت مسکن برای مناطق زلزله‌زده در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌کنند و تیمی از ایران برای انتقال تجارب به اکوادور سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سومین کنفرانس اسکان بشر (هبیتات ۳) با ماریا دلوس دو آرته وزیر مسکن اکوادور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از میزبانی و برگزاری موفقیت‌آمیز سومین کنفرانس اسکان بشر توسط دولت اکوادور گفت: ایران تجارب ارزشمندی در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده دارد و بازسازی این مناطق را با مشارکت ساکنان زلزله زده و با توانمندسازی آنها در کوتاه‌ترین زمان به پایان می‌رساند.

آخوندی تاکید کرد:  ایران آمادگی دارد تا تجارب خود را در زمینه بازسازی مناطق زلزله‌زده در اختیار کشور اکوادور قرار دهد.

بر این اساس، مقرر شد تا با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کیتو، تیمی از متخصصان و کارشناسان مربوطه جهت ارایه تجارب به آن کشور (اکوادور) سفر کنند.

ماریا دوآرته وزیر مسکن اکوادور ضمن استقبال از این پیشنهاد ایران به کسری واحدهای مسکونی در آن کشور به ویژه در مناطق ساحلی که ساخت و سازهای غیررسمی در آنجا انجام گرفته اشاره کرد و افزود: بر اساس قوانین مصوب جدید حدود دو میلیون نفر از اقشار کم‌درآمد حائز اخذ وام مسکن از صندوق تامین اجتماعی شده‌اند.

وزیر مسکن اکوادور ادامه داد: این وام‌ها با نرخ سود ۵ تا ۶ درصد و اقساط ماهیانه ۱۴۰ تا ۴۰۰ دلار در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

دوآرته گفت: ما از سرمایه‌گذاری شرکت‌های‌خارجی در بخش مسکن اکوادور استقبال می‌کنیم که این امر از طریق مشارکت شرکت‌های محلی و اکوادوری انجام می‌پذیرد. برای این منظور نیز دولت اکوادور، برای ساخت  مسکن، زمین در اختیار شرکت‌های خارجی قرار می‌دهد.

در ادامه وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در زمینه ساخت مسکن در اکوادور فعالیت کنند.

همچنین، مقرر شد، اطلاعات پروژه‌های مسکن جهت بررسی در اختیار طرف ایرانی قرار گیرد.

گفتنی است، سومین کنفرانس اسکان بشر ملل متحد (هبیتات ۳) از ۲۶ تا ۲۹ در کیتو پایتخت اکوادور برگزار شد و تمامی کشورهای شرکت کننده و عضو، گزارشی از وضعیت مسکن و اسکان جمعیتی خود را ارایه کردند. /

نظر شما