شناسهٔ خبر: 29694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد:

مشارکت کم‌رنگ مردم استان قزوین در حوزه بهسازی راه‌های روستایی

مانی‌فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: همچنان که حمایت مردمی برای ساخت مسجد و مدرسه مشمول کار ثواب و خیر است، مشارکت خیرین برای ساخت و نگهداری راه‌های روستایی نیز موجب بهره‌مندی جامعه روستایی از راه مناسب شده و سبب ایجاد حیات دوباره، توسعه و خودکفایی روستاها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامدمانی فر با اشاره به این موضوع گفت: مشارکت عامه مردم در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارای اهمیت ویژه بوده و همین تلاش و تعاون است که باعث می‌شود توسعه و پیشرفت پایدار و ماندگار در کشور ایجاد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نحوه مشارکت در ساخت و نگهداری راه‌های روستایی افزود: با توجه به میزان درآمد و هزینه‌هایی که بر عهده دولت است، این حوزه نیز همانند سایر حوزه‌های عمرانی نیازمند مشارکت جدی خیرین است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان اضافه کرد: هم‌اکنون در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور راه‌سازی با مشارکت جدی خیرین انجام می‌شود که متأسفانه این امر در استان قزوین بسیار کمرنگ است.

مانی فر بابیان اینکه استان قزوین همواره در امور خیر مشارکتی و مردمی جزو استان‌های پیشرو در کشور بوده تأکید کرد: امید داریم با مشارکت مردم محلی و خیرین بتوانیم سطح خدمات ارائه شده در امر ساخت، تعریض، بهسازی و ایمن‌سازی راه‌ها، به ویژه راه روستایی را تا حد قابل‌توجهی افزایش داده و موجبات رشد و توسعه مناطق محروم را فراهم نماییم.

این مقام مسئول ضمن استقبال از مشارکت‌های بومی جهت بهسازی و مناسب‌سازی راه‌های روستایی گفت: راه و شهرسازی استان آمادگی کامل دارد تا با خودیاری ساکنان مناطق روستایی استان که نیازمند بهسازی راه دسترسی روستای خود هستند، اقدام و حمایت لازم جهت انجام پروژه مورد نظر را انجام دهد.

مانی فر همچنین با اشاره به فعالیت انجمن خیرین راه‌سازی بیان کرد: مردم به راحتی می‌توانند عضوی از این انجمن باشند، در حوزه راه‌سازی هیچ‌گونه ابهامی بابت هزینه‌ها وجود ندارد و یک خیر می‌تواند پیمانکار مورد نظر خود را انتخاب و منصوب نماید، ادارات راه و شهرسازی هم بر روال فنی و اداری موضوع نظارت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی با ارائه توضیحاتی در خصوص بسترهای مشارکت مردمی در حوزه راه و شهرسازی عنوان کرد: مشارکت در ساخت راه‌ها، توسعه حمل و نقل زمینی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله محورهای زمینه‌ساز توسعه در بخش راه و شهرسازی است.

وی تصریح کرد: دولت نیز موظف است با فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، بستر مشارکت عامه مردم در انجام پروژه‌های مختلف اقتصادی و عمرانی را فراهم نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی در اجرای وظایف قانون برنامه پنجم و بر اساس قوانین بودجه سنواتی، به منظور گسترش مشارکت‌های مردمی در احداث و نگهداری راه‌های روستایی دارای مجوز، بررسی و کنترل مطالعات و نقشه‌های اجرایی، همکاری در تأمین زمین محل اجرای پروژه، تأمین مصالح و کنترل و نظارت فنی در حین عملیات اجرایی را برای اجرای طرح‌های مورد نظر به عهده می‌گیرد.

نظر شما