شناسهٔ خبر: 29702 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

جزییات عملکرد بنادر ایران در هفت ماه گذشته/ تخلیه و بارگیری پیش از ۸۲ میلیون کالای نفتی و غیرنفتی از بنادر ایران/ افزایش ۹۷ درصدی صادرات کالاهای نفتی

بندر براساس آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی، تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در هفت ماه گذشته در کل۸۲ میلیون و ۶۷۰ هزار ۸۹۷ تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال پیش ۷.۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی، تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در هفت ماه گذشته کلا ۸۲ میلیون و ۶۷۰ هزار ۸۹۷ تن بوده که ۷.۲ درصد هم افزایش داشته است.

تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی

در هفت ماه گذشته در بنادر ایران در مجموع ۵۳ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۵۱۳ تن کالای غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که ۲۲ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۷۲۱ سهم تخلیه و ۳۰ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۷۲۹ تن هم سهم بارگیری این نوع کالا بوده است.

در مدت یاد شده واردات کالای غیرنفتی ۱۷ میلیون و ۹۹۶ هزارو ۵۴۹ تن گزارش شد و سهم صادرات این نوع کالا هم ۲۶ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۴۱۵ تن بوده است.

ترانزیت این نوع کالا هم ۲ میلیون ۶۴۸ هزار و ۷۷۹ تن بوده است.

تخلیه و بارگیری کالای نفتی

در مدت یاد شده تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۸۴ تن بوده که ۸.۶ درصد افزایش داشته است. از این آمار گفته شده سهم تخلیه این نوع کالا ۱۲ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۱۹۶ تن و سهم بارگیری ۱۶ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۱۸۸ تن در هفت ماه گذشته بوده است.

واردات کالاهای  نفتی در مدت ذکر شده ۲ میلیون و ۲۸ هزار و ۴۵۱ بوده همچنین صادرات این نوع کالا هم ۱۴ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۸۸۴ تن بوده که ۹۷.۵ درصد هم افزایش داشته است.

ترانزیت این نوع کالا هم ۹۶۶ هزار و ۶۶۷ تن بوده است.

تخلیه و بارگیری کالای نفتی وغیرنفتی در مهر ماه

در مهر ماه سال ۹۵ از تمامی بندرهای ایران ۱۱ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۱۶۱ تن کالا تخلیه و بارگیری شده است.

از کل آمار تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی که ۷ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۹۸۸ تن بوده، سهم تخلیه کالاهای غیرنفتی ۳ میلیون و ۵۱۱ هزار  و ۵۷۸ تن و سهم  بارگیری هم ۴ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۱۰ میلیون تن است.

همچنین سهم واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی در مهر ماه امسال به ترتیب ۳ میلیون و ۳۶ هزار و ۸۹۲ تن و ۳ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۰۲ تن گزارش شد که به ترتیب ۵.۲ و ۴.۵ درصد افزایش داشته است.

 آمار ترانزیت این نوع کالاها نیز در مهرماه ماه امسال از بنادر ایران حدود ۳۱۶ هزار و ۵۱۸ تن بوده است.

همچنین در مهر ماه از بنادر کشور ۱ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۱۷۳ تن کالاهای نفتی تخلیه و ۲ میلیون و ۵۸ هزار و ۴۳۸ تن کالا بارگیری شد. سهم واردات و صادرات کالاهای نفتی به ترتیب ۱۵۵ هزار و ۲۸۲ تن و ۱ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۷۶۹ تن بود که این آمار رشد ۲۸ درصدی صادرات این نوع کالا را نشان می‌دهد.

ترانزیت کالاهای نفتی ۹۵ هزار و ۹۹۷ تن کالا در مهر ماه سال جاری گزارش شد.

نظر شما