شناسهٔ خبر: 29843 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

هشدارهای سازمان هواشناسی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مسافران؛

باران و مه در شمال غرب همزمان با گردوخاک در شرق کشور/ داشتن زنجیر چرخ درجاده کوهستانی الزامی است/ جزئیات محدودیت‌های ترافیکی محورهای کشور

باران سازمان هواشناسی تا سه روز آینده برای بخش‌های شرقی کشور وزش باد و گردوخاک و برای نوار شمالی افزایش دمای هوا را پیش بینی کرد و در همین رابطه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به رانندگان توصیه کرد برای تردد در جاده‌های کوهستانی حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر پایه تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، برای تردد در جاده های کوهستانی همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

درباره آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی کشور، ترافیک در آزادراه تهران- کرج محدوده پل کلاک و در ادامه در مسیر کرج- قزوین محدوده پایانه های شهید کلانتری و ساسانی نیمه سنگین و سنگین است.
سایر جاده های اصلی کشور از تردد عادی و روان برخوردارند.

محور شریانی کمربندی دهلران- اندیمشک در استان ایلام بسته و مسیر جایگزین از داخل شهر دهلران است.

دو مسیر غیرشریانی شمشک- دیزین در استان های تهران و کرج و جاده رامیان- اولنگ- شاهرود در استان های سمنان و گلستان نیز به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی بسته است.

 تردد در شبانه ‌روز گذشته

کل تردد ثبت ‌شده در شبانه ‌روز گذشته، بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۶۹۲ تردد شمار فعال در محورهای برون ‌شهری، نسبت به روز پیش از آن ۵.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۸ درصد، اوج تردد بین ساعت های ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد ساعت سه تا چهار صبح بود که با آگاهی از این موضوع می‌توان زمان مناسب ‌تری را برای سفر انتخاب کرد.

 محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته

تردد انواع موتورسیکلت تا ساعت ۶ بامداد شنبه (هشتم آبان ماه) از محورهای کرج- چالوس- هراز- فیروزکوه و تهران- سمنان- مشهد و برعکس ممنوع اعلام شد.

همچنین تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۳ جمعه از کرج به سوی مرزن‌آباد ممنوع و از ساعت ۱۸ تا ۲۳ همان روز از مرزن‌آباد به سوی کرج یکطرفه است.

در این مدت تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج-چالوس و برعکس ممنوع است.

تریلر، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی نیز از ساعت هشت تا ۲۲ پنجشنبه و جمعه اجازه تردد از محور هراز و همچنین محور فیروزکوه از تهران به قائمشهر و برعکس را ندارند.

هم چنین سازمان هواشناسی تا سه روز آینده برای بخش های شرقی کشور وزش باد و گردوخاک و برای نوار شمالی افزایش دمای هوا را پیش بینی کرد.

بر پایه نقشه های پیش یابی، امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش هایی از البرز مرکزی باران می بارد که در ارتفاعات به شکل بارش برف خواهد بود.

از فردا با ورود امواجی از سوی شمال غرب کشور، بارش در این بخش ها تا سه روز آینده ادامه می یابد.

پیش بینی هوای تهران

امروز آسمان تهران ابری است که به تدریج از میزان ابرها کاسته می شود.

فردا (جمعه) آسمان پایتخت کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است. از اواخر وقت شنبه احتمال بارش های پراکنده در تهران وجود دارد.

دیروز بیشینه دمای تهران ۲۰ درجه سانتیگراد بود که امروز با سه درجه افزایش، به ۲۳ درجه سانتیگراد می رسد.

با ادامه این روند افزایشی، بیشینه دمای هوای فردای تهران ۲۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

نظر شما