شناسهٔ خبر: 2986 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خسروی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

توسعه حمل‌ونقل با مشارکت بخش‌خصوصی عامل رونق گردشگری در کشور می‌شود

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بند "ل" تبصره 5 لایحه بودجه 94 گفت: پیمانکاران بخش خصوصی باید به حوزه حمل و نقل وارد شده و در ازای کار عمرانی خود دلار دریافت کنند.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره بند "ل" لایحه بودجه سال 1394 گفت: هر راهکاری که در توسعه سریع‌تر و بهتر حوزه حمل و نقل اثر گذارتر باشد و بتواند تحریم‌ها را دور بزند، راهکار خوبی است. به نظرم باید پیمانکاران داخلی کارها و اقدامات لازم برای طرح‌های توسعه شقوق مختلف حمل و نقل را انجام دهند و در ازای سرمایه‌گذاری‌ خود دلارهایی که در کشورهای دیگر بلوکه شده‌اند را دریافت کنند. هم اکنون مشکل در انتقال پول است اگر با توافق بانک مرکزی این بند لایحه بودجه عملیاتی شود تحریم‌ شکن خواهیم شد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت حل مشکل انتقال پول به کشور همه پروژه‌های راهی و بیمارستانی و شهرسازی کشورمان ساخته و راه‌اندازی می‌شوند و از آنجاکه پول نقد جابه‌جا نمی‌شود شاهد افزایش تورم نیز نخواهیم بود ضمن آنکه پیمانکاران بخش خصوصی هم در آبادانی کشور سهیم می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خود را از موافقان بند "ل" تبصره 5 لایحه بودجه 94 اعلام کرد و یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی به هر نقطه کشور سفر می‌کند تکمیل پروژه‌ها به بودجه احتیاج دارد حال آنکه  همه پروژه‌ها نمی‌تواند با اعتبارات دولتی و فاینانس انجام شوند بنابراین راهکارهایی همچون بند "ل" تبصره 5 لایحه بودجه 94 در روند توسعه حمل و نقل کشور رونق ایجاد می‌کند که در این صورت شاهد افزایش جاذبه‌های گردشگری، ارتقای حمل و نقل بار و صرفه‌جویی در سوخت خواهیم بود.

در بند "ل" تبصره 5 لایحه بودجه 94 آمده است: به صندوق توسعه ملي در سال 1394 اجازه داده مي شود تا نسبت به اعطاي تسهيلات ارزي و ريالي به سرمايه گذاران بخش خصوصي و يا تعاوني براي طرح هاي توسعه اي شقوق مختلف حمل و نقل بدون انتقال مالكيت و با معرفي وزارت راه و شهرسازي و تضمين سازمانها و شركتهاي تابعه و ذيربط اين وزارتخانه در قبال اخذ حق دسترسي تا استهلاك اصل سرمايه و سود آن از استفاده كنندگان اقدام نمايد./

نظر شما