شناسهٔ خبر: 30022 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دستاورد دوازدهمین همایش دریایی کشور:

رونمایی از طرح شبکه ملی پایش و پیش‌بینی دریایی کشور/ امکان اندازه‌گیری مشخصه‌های دریایی فراهم می‌شود

رونمایی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی‌کشورمان و هم چنین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری‌ از طرح ملی شبکه پایش و پیش‌بینی مشخصه‌های دریایی‌کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ظهر امروز دوشنبه ۱۰ آبان و در آغاز به کار دوازدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، از طرح ملی شبکه پایش و پیش‌بینی مشخصه‌های دریایی کشور با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان رونمایی شد.

محمد سعیدنژاد در خصوص این طرح توضیح داد: طرح کلان ملی فناوری «طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شبکه ملی پایش و پیش بینی دریایی کشور» در قالب انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی اصفهان به انجام رسید که گام مهمی در استفاده از توان فنی و مهندسی و تجارب ارزنده داخل کشور محسوب می‌شود.

به گفته سعیدنژاد این طرح به ایجاد بزرگترین شبکه اندازه‌گیری مشخصه های دریایی ایران از طریق ساخت و استقرار ۱۱ بویه موج‌نگار ملی و ۹ ایستگاه هواشناسی بندری در بنادر مهم شمالی و جنوبی کشور و بهره گیری از داده‌های ارزشمند ثبت شده از این دستگاه ها در ارایه پیش بینی امواج دریاهای کشور اختصاص دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما