شناسهٔ خبر: 30042 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام كرد:

هشدار نسبت به بارش باران همراه با مه در ارتفاعات شمال کشور

باران لغزنده سازمان هواشناسی کل کشور نسبت به مه آلودگی، کاهش دید در نواحی شمالی و بارش باران و برف در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز و روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطق شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نواحی شمال زنجان مه آلودگی و کاهش دید و در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی به دلیل بارش باران و برف لغزندگی جاده و کاهش شدید دید پیش بینی می شود. طی این مدت در سواحل گیلان  و حاشیه غربی سواحل مازندران گاهی به سبب رگبار باران آب گرفتگی معابر عمومی  پیش بینی می‌شود.

بعد ازظهرامروز و چهارشنبه افزایش سرعت باد موجب خیزش گردوخاک از روی نوار شمال غربی عربستان، کویت و جنوب عراق خواهد شد که سبب ایجاد گردو خاک در این نواحی و سپس بعد از ظهر امروز در خوزستان، ایلام و اواخر وقت در کرمانشاه و نواحی غربی لرستان خواهد شد.  فردا با  افزایش مجدد سرعت باد در جنوب عراق خیزش گردوخاک با شدت بیشتر خوزستان، ایلام، نواحی غربی لرستان، نواحی جنوبی کرمانشاه و سپس در بعد از ظهر یا اوایل شب با غلظت کمتربه استانهای همدان، مرکزی ، جنوب البرز و تهران گسترش یابد. انتظار میرود که شدت گردوخاک از اواخر جهارشنبه از غرب و اواسط پنجشنبه در مرکز و تهران کاهش یافته و شرائط هوای عادی حاکم شود.

 براین اساس:   

سه شنبه ۱۳۹۵/۰۸/۰۴: بارش باران و احتمال آب گرفتگی معابر در سواحل گیلان و سواحل غرب مازندران،  مه آلودگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی گیلان و مازندران، بارش برف در ارتفاعات البرز غربی در جنوب گیلان، اردبیل، شمال زنجان و شمال و نوار شرقی آذربایجان شرقی که موجب لغزندگی جاده در گردنه های کوهستانی می شود . از بعد از ظهر گردوخاک و کاهش کیفیت هوا  درایلام، خوزستان و جنوب غرب کرمانشاه . 

چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۸/۰۵:  بارش باران و کاهش دید بدلیل مه در دامنه های البرز در گیلان و غرب مازندران و بارش برف در ارتفاعات البرز غربی در جنوب گیلان، اردبیل، شمال زنجان و نوار شمالی و شرقی آذربایجان شرقی که موجب لغزندگی جاده در گردنه های کوهستانی می شود. گردوخاک در ایلام، خوزستان،کرمانشاه، لرستان و بتدریج با غلظت کمتر در اواخر وقت در همدان،  مرکزی و تهران.

از این رو توصیه می‌شود، برای حفظ ایمنی بویژه در عبور از جاده‌های کوهستانی یاد شده و جلوگیری از آسیبهای احتمالی، اقدامات و پیش‌گیری‌های لازم به عمل آید. /

نظر شما