شناسهٔ خبر: 30052 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مديركل جديد دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری معرفی شد

جلسه طی مراسمی حمیدرضا شهرکی ثانوی به عنوان مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در مراسمی با حضور معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران و كارشناسان حوزه معاونت یادشده، حمیدرضا شهركی ثانوی به‌عنوان مدیركل جدید دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان، معرفی شد.

 اسماعیل غلامی معاون حمل‌ونقل این سازمان با اشاره به‌ضرورت تغییرات ایجادشده در مدیریت دفتر حمل‌ونقل مسافر، گفت: جابجایی در مدیریت سیستم‌های اداری یك امر طبیعی و بدیهی است اما در حوزه حمل‌ونقل مسافر این جابجایی در شرایطی صورت می‌گیرد كه اقدامات و تحولات خوبی صورت گرفته كه این تحولات نتیجه مدیریت متعهدانه و سخت‌كوشانه دفتر یادشده و كارشناسان در سال‌های اخیر بوده است به‌گونه‌ای كه برخی از اقدامات به‌عنوان سیاست‌های محوری و كلان سازمان قلمداد می‌شود

وی افزود :تداوم و تكمیل این برنامه‌ها بدون تردید نیاز به انرژی جدید، نگرش جدید دارد كه با توجه به تجربه اجرایی و عملیاتی و نگرش تحول‌گرایانه مدیر جدید در حوزه‌های مختلف استان‌ها، این انتظار وجود دارد كه در آینده نزدیك با تعامل و همكاری با تمام بخش‌ها به‌ویژه تشكل‌های صنفی، فعالان پیشكسوت، شاهد دستاوردها و خدمات نوین و مورد انتظار خدمات گیرندگان در بخش حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای كشور باشیم.

معاون حمل‌ونقل با تأكید بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های موجود و خلق فرصت و ظرفیت‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل  مسافر تصریح كرد:پست‌های مدیریتی یك فرصت خدمت است كه این فرصت‌ها همیشه برای افراد ماندگار نبوده اما افراد در زمان تصدی این پست‌ها می‌توانند فرصت‌ها و خدماتی را تولید كنند كه اعتبار و جایگاه سازمان و خوش‌نامی خودشان را بیمه كنند، ازاین‌رو باید اذعان كرد كه مناصب اداری همچون مشعل در میادین مهم ورزشی است كه ضرورت دارد ضمن فروزان ساختن آن در راستای اهداف سازمان، دست‌به‌دست انتقال یابد و این  به معنای ناكارآمدی متولیان و متصدیان پیشین نبوده بلكه فرصت جدیدی است كه حلقه‌های گذشته و آینده مدیران بتوانند باروحیه تازه و انگیزه مضاعف، این رسالت خطیر را به سرمنزل مقصود برسانند.

غلامی در ادامه سخنان خود بخش حمل‌ونقل مسافر را به لحاظ ضرورت تعامل با شهروندان و خدمات ‌گیرندگان، ركن اساسی حقوق  شهروندی در كانون توجه سیاست‌گذاری سازمان دانست و اظهار داشت:
در راستای حفظ كرامت حقوق شهروندان، ارتقای شاخص‌های حمل‌ونقل مسافر التزام به ارتقا و رعایت حقوق شهروندان، یكپارچه‌سازی دستگاه‌های حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری با تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط و از همه مهم‌تر بازنگری در آیین‌نامه حمل‌ونقل مسافر با رویكرد ارتقای كیفیت خدمات و برند سازی، از برجسته‌ترین برنامه‌ها و اقدامات موجود و آتی در حوزه حمل‌ونقل مسافر است كه ضرورت دارد با به‌کارگیری از نیروهای خلاق توأم با فناوری‌های نوین، به خدمات گیرندگان در این بخش ارائه گردد.

بر اساس این گزارش حمیدرضا شهركی مدیركل جدید دفتر حمل‌ونقل مسافر نیز ضمن تشكر از اعتماد سازمان در انتخاب وی برای انجام خدمت در مدیریت بخش حمل‌ونقل مسافر، با برشمردن مؤلفه‌های حساس در این بخش تصریح كرد: اقدامات خوبی در سال‌های اخیر برای تعالی خدمات در بخش حمل‌ونقل مسافر صورت گرفته است اما این بخش به رقم حساسیت و اهمیت آن، با چالش‌هایی ازجمله كمبود انگیزه سرمایه‌گذاری مواجه بوده است كه بخشی از دلایل آن به قوانین و مقررات درون بخشی و سازمانی مرتبط بوده و بخش دیگر متأثر از سیاست‌های اقتصادی كلان كشور است.

شهركی افزود: آنچه در ارتباط با قوانین و مقررات تخصصی و سازمانی است، با اقدامات مناسبی كه اخیراً در برنامه‌های سازمان، قرارگرفته از طریق بازنگری قوانین، مطلوبیت لازم برای جذب سرمایه‌ها توأم با خدمات شایسته ایجادشده است كه در آینده نزدیك، آثار آن ملموس  خواهد بود

وی بهره‌گیری بیشتر از خدمات الكترونیكی در بخش حمل‌ونقل مسافر به‌موازات تحولات سایر بخش‌ها و شتاب بخشیدن به این خدمات متناسب با نیاز روز خدمات این بخش، تعامل و همكاری جدی و بیش‌ازپیش با تمام صاحب‌نظران و افراد خلاق و تشكل‌های صنفی را از اولویت‌های برنامه خود در حوزه حمل‌ونقل برشمرد

این گزارش حاكی است: محسن حاجی اسماعیلی مدیركل سابق دفتر حمل‌ونقل مسافر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات زمان مدیریت خود در این دفتر اظهار داشت:
یكی از اقدامات برجسته كه به‌عنوان سیاست‌ها و برنامه‌های مورد تأكید مسئولان ارشد سازمان نیز است، ‌ تغییر در ضوابط تأسیس شركت‌های حمل‌ونقل مسافر است كه برآیند نهایی آن به‌عنوان ارتقای كیفیت خدمات یا برند سازی مطرح است و بدون شك پیگیری و تداوم این مهم، می‌تواند زمینه‌ساز تحول عمیق و جدی هم برای فعالان و سرمایه‌گذاران و هم برای خدمات گیرندگان در بخش حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای باشد

وی از شفاف‌سازی روند و فرآیند نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و بهره‌گیری از سامانه‌های مكانیزه مرتبط با این امر برای تسریع و تسهیل در اجرای نوسازی ناوگان و مدیریت بسیج ۸۵ درصد ظرفیت ناوگان مسافری كشور برای جابجایی زائران شركت‌كننده در مراسم اربعین سالار شهیدان حضرت سید‌الشهدا (ع) در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای اربعین سال جاری با همكاری مجموعه كارشناسان دفتر حمل‌ونقل مسافر و اصناف و تشکل‌ها و دلسوزان و دلباختگان به سرور آزادگان جهان حسین بن علی (ع) در حوزه حمل‌ونقل مسافر را بخشی از اقدامات در سال‌های اخیر یادکرد.

یادآور می‌شود در احكامی از سوی مهندس كشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای كه حمیدرضا شهركی ثانوی را به‌عنوان مدیركل جدید دفتر حمل‌ونقل مسافر و محسن حاجی اسماعیلی  را به‌عنوان مشاور ریاست سازمان منصوب كرده بود، این احكام توسط معاون حمل‌ونقل این سازمان، به افراد یادشده ابلاغ شد

گفتنی است حمیدرضا شهركی ثانوی پیش‌ازاین در پست مشاور ریاست سازمان، مدیركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های تهران، خراسان رضوی و خراسان‌شمالی فعالیت داشت.

نظر شما