شناسهٔ خبر: 30072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ ماهه اول امسال صورت گرفت؛

صدور بیش از ۶۰۰۰ برچسب معاینه فنی ناوگان سنگین برون شهری در خراسان شمالی

معاينه فني اتوبوس در ۷ ماهه اول امسال بیش از ۶۰۰۰ کارت (برچسب) معاینه فنی ناوگان سنگین برون شهری در خراسان شمالی صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده‌ای وجود نقص فنی و عدم ایمنی ناوگان سنگین برون شهری اعم از کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و انواع کشنده‌ها است و صحیح و مناسب کار کردن خودروها نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی دارند بطوریکه مراکز مکانیزه معاینه فنی برون شهری از جمله مراکزی هستند که مهم‌ترین هدف آن تأمین سلامت فنی ناوگان و ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و نهایتاً کاهش حوادث رانندگی در طول راه‌ها است.

در استان خراسان شمالی دو مرکز مکانیزه مجاز معاینه فنی در شهرستان شیروان و بجنورد وجود دارد که این مراکز برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین برون شهری برگ معاینه فنی صادر می‌نماید.

علی‌اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری وحمل ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: در ۷ ماهه اول امسال تعداد ۶۴۶۵ برگ معاینه فنی توسط مراکز مجاز معاینه فنی شهرستان‌های بجنورد و شیروان صادر شده و تعداد برچسب‌های رد شده ناوگان در ۷ ماهه امسال ۳۷۶ برگ است.

وی افزود: تعداد ۵۶۵۹ برگ معاینه فنی نیز در مدت مشابه سال قبل صادر و تعداد برچسب‌های رد شده ناوگان ۵۱۵ برگ بوده است.

نظر شما