شناسهٔ خبر: 30073 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شرق:

ثبت بالاترین رکورد بارگیری در راه‌آهن شرق از ابتدای تأسیس تاکنون

بارگیری قطار محمدابراهیم اقبالی مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: بالاترین میزان بارگیری در راه‌آهن شرق از ابتدای تأسیس در سال ۱۳۸۲ تا به امروز در مهرماه امسال رقم خورده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن شرق، محمدابراهیم اقبالی مدیرکل راه‌آهن شرق با اعلام این خبر گفت: با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان این اداره کل بالاترین میزان بارگیری در راه‌آهن شرق از ابتدای تأسیس در سال ۱۳۸۲ تاکنون در مهرماه رقم خورد به گونه‌ای که با بارگیری ۶۸۴۴ دستگاه واگن و متوسط روزانه ۲۸۸ واگن حدود ۴۳۸۵۵۲ تن بار در این اداره کل حمل شد.

 مدیرکل راه‌آهن شرق با اشاره به لزوم دوخطه شدن شبکه ریلی در مسیرهای پرتردد در راستای توسعه حمل و نقل ریلی به دلیل مزایای فراوان آن گفت: حجم عمده بارگیری در این اداره کل در محدوده جغرافیای معادن سنگ‌آهن خواف و سنگان واقع شده است که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها امکان افزایش ظرفیت بارگیری و حمل بار در این منطقه تا چند برابر وضعیت حال حاضر وجود دارد.

 وی افزود: هم‌اکنون در حال احداث خط فرعی دیگری در محدوده ایستگاه سنگان جهت حمل بیش از یک‌میلیون تن سنگ‌آهن دپو شده در این ایستگاه هستیم.

اقبالی همچنین از رشد چشم‌گیر شاخص‌ها و آمارهای حمل بار در ۷ ماهه ابتدای امسال با بارگیری دو میلیون و ۴۵۲ هزار و ۹۹۹ تن بار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد و نسبت به برنامه ابلاغی راه‌آهن ۹۱ درصد رشد و با تخلیهٔ ۳۰۵۴۳۸ تن بار افزایش ۳۹۱ درصدی را تجربه کرده‌ایم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نظیر شناسایی چشمه‌های بار جدید، احداث خطوط فرعی بارگیری و بارگیری شبانه بتوانیم با ادامه این روند رو به رشد به عنوان دومین اداره کل دارای بیشترین تناژ بارگیری دست یابیم.

نظر شما