شناسهٔ خبر: 30126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل استان اصفهان مطرح شد:

شناسایی نقاط و مراکز آسیب‌پذیر در حوزه حمل و نقل و شهرسازی استان اصفهان

پدافند غیرعامل کارگروه پدافند غیرعامل در حوزه راه و شهرسازی در آخرین روز از هفته پدافند غیرعامل برگزار و در خصوص نقاط و موارد آسیب‌پذیر در حوزه حمل و نقل و شهرسازی و اقدامات لازم در این حوزه بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، کارگروه پدافند غیرعامل در حوزه راه و شهرسازی با حضور اعضای این کارگروه تشکیل و در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل و شناسایی مراکز آسیب‌پذیر در حوزه حمل و نقل و شهرسازی بحث شد.

سیدحسین خادم‌زاده دبیر این کارگروه در ابتدا با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: با توجه به مجاورت کشور با ۱۳ کشور و دارا بودن ویژگی‌های خاص به لحاظ داشتن منابع انرژی و موقعیت خاص جغرافیایی اقدامات پدافند غیرعامل از اولویت‌های کشور است که مقام معظم رهبری نیز بر انجام آن به‌صورت مستمر تأکید دارند.

وی با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمان، شناسایی و رفع تهدیدات را در حوزه حمل و نقل و شهرسازی در استان را مهم دانست و افزود: در حوزه حمل و نقل با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر از جمله شناسایی پل‌ها و محورهای مهم حیاتی، حساس و مهم در این راستا اقداماتی انجام شده که می‌توان در زمان وقوع حوادث از این راهکارها و برنامه‌ها استفاده کرد.

پدافند غیرعامل مقوله‌ای جدای از مدیریت بحران است و در برابر دشمن انجام می‌شود که لازم است مسئولین حساسیت ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

دبیر کارگروه پدافند غیرعامل در حوزه راه و شهرسازی بیان کرد: لازم است در هر شهر استان، از پتانسیل‌های موجود در آن شهر استفاده و طرح جامع پدافند غیرعامل در استان مشخص گردد.

گفتنی است در پایان مقرر شد به منظور اجرایی شدن مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان و آشنایی با چگونگی لحاظ نمودن اصول پدافند غیرعامل در ساختمان‌ها، کلاس آموزشی در این خصوص با محوریت سازمان نظام‌مهندسی استان برگزار گردد.

نظر شما