شناسهٔ خبر: 30139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان گلستان برگزار شد:

برگزاری جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله و لغزش‌های لایه زمین در گلستان

نشست کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله و لغزش‌های لایه زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان و با حضور نمایندگان ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گلستان، این جلسه در زمینه بررسی مخاطرات زلزله، لایه زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی، با میزبانی اداره کل راه و شهرسازی برگزار و در خصوص زلزله‌خیز بودن استان گلستان و لزوم توجه به ایمنی ساخت و سازها در پیشگیری از خطرات احتمالی در آینده، واقع شدن استان گلستان در گسل زلزله‌خیزی و رعایت اصول ایمنی و مهندسی لازم در ساخت و ساز ابنیه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مختلف بحث و گفتگو گردید.

در این جلسه نتایج مطالعات علمی صورت گرفته در رابطه با وقوع لغزش زمین در روستای نرگس چال توسط دکتر رضایی پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه گلستان ارائه شد.

کارگروه مخاطرات زلزله و لغزش‌های لایه زمین استان گلستان متشکل از نمایندگان دفتر فنی استانداری، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، مدیریت بحران استانداری، دفتر امور شهری استانداری، مدیریت پدافند غیرعامل استانداری، دانشگاه‌های سطح استان، صداوسیما، راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و دیگر سازمان‌ها و ادارات مرتبط به صورت مستمر در طول سال برگزار می‌شود.

نظر شما