شناسهٔ خبر: 32492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم‌زمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله،

برگزاری کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله با دستور کار اجرای مانور در استان قم

مانور به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانوری در مدرسه شهید احمدی روشن منطقه سه استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، با توجه به این که مدرسه شهید احمدی روشن در محدوده هدف بازآفرینی پایدار شهری قرار داشته و توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ساخته شده است، برگزاری مانور زلزله توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها مانند اداره کل آموزش و پرورش، جمعیت هلال‌احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، صداوسیما، سازمان نظام‌مهندسی استان و.... جهت آشنایی و آمادگی هرچه بیشتر دانش آموزان در موقع بروز حادثه در دستور کار قرار گرفت.

پیش از این مانور، کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله و لغزش‌های زمین در مدرسه شهید احمدی روشن تشکیل جلسه داد.

در این جلسه رئیس اداره پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به‌وسیله ارتقا فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی از اهداف اصلی مانور برگزار شده است.

محمد عباسی فرد گفت: این مانور موجب بالا بردن مهارت و عکس‌العمل صحیح، افزایش سرعت عمل، ماندگاری و عملیاتی شدن آموزش‌های تئوریکی و نظری دانش آموزان می‌شود.

نظر شما